Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Małe dziecko » Żywienie

Jak sobie radzić z „Tadkiem-niejadkiem”?

Artykuł

Większość rodziców zmaga się z tym samym problemem - dziecko nie chce jeść. Być może to tylko faza, ale jak sobie poradzić z takim "Tadkiem niejadkiem"?

Jak sobie radzic tadek niejadek
Autor: freepik

Tylko wybrane produkty?

Konsekwentnie proponuj dziecku inne, wartościowe produkty, nawet jeśli z początku będzie je stanowczo odrzucało. Nie zamieniaj każdego posiłku w walkę, ale próbuj zachęcić dziecko, by spróbowało nowych produktów. Oferuj je bez presji i oczekiwań, daj dziecku czas na to, by się na nie samo zdecydowało.

Daj mu wybór

Jeśli dziecko nie chce zjeść warzyw czy owoców nawet ich nie próbując, spróbuj podać mu różne gatunki i pozwolić wybrać, te które wyglądają dla niego apetycznie. Nie chce jeść zielonych warzyw? Spróbuj z pomarańczowymi. Żółte owoce go nie przekonują? Postaw na czerwone. Daj dziecku też możliwość wybrania samemu tego, co zje spośród produktów wyłożonych na talerzu czy podanych na stole.

Uważaj na płynne kalorie

Często dzieci wypijają znacznie więcej kalorii niż może nam się wydawać. Nawet jeśli podajesz zdrowe płyny takie jak świeże soki owocowe czy warzywne lub mleko, to jedna szklanka takiego napoju może zawierać około stu kalorii, czyli tyle co półtorej średniego ziemniaka, kromka chleba z masłem czy mały batonik. Spróbuj przestawić dziecko na picie jedynie wody między posiłkami, na przykład stopniowo rozrządzając soki czy podając je tylko do posiłków.

Za dużo słodyczy

To zmora prawie każdego rodzica. Co robić, gdy dziecko ma zbyt duży apetyt na słodkie? Przede wszystkim nigdy nie używaj słodkości jako nagrodę czy sposób na przekupstwo i nie trzymaj zbyt wielu niezdrowych przekąsek w domu. Próbuj przekonać dziecko do zdrowszych alternatyw dla czekoladek czy chipsów - podawaj owoce, warzywa z dipem czy hummusem albo plasterki jabłka z masłem z orzechów.

Zwiększ udział dziecka w przygotowanie posiłków

Zachęć dziecko do pomocy w kuchni, wybierzcie się razem na zakupy lub pozwól wybrać dziecku element każdego obiadu tak, by znalazło się w nim coś, co lubi. Nie daj się jednak zagonić do gotowania na każde życzenie swojej pociechy. Starajcie się jeść wspólne posiłki w rodzinnej, przyjemnej atmosferze.

Dopasuj porcje

To normalne, że jako rodzic martwisz się, czy dziecko je wystarczająco i dostarcza sobie odpowiednik składników odżywczych. Jeśli jednak maluch bawi się jedzeniem i wierci na krześle, zaufaj mu i nie zmuszaj go do jedzenia, gdy nie ma na to ochoty.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.
body na roczek

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat