Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Ciąża » Połóg

Dieta po cesarce

Artykuł

Dla własnego dobra dietę po cesarskim cięciu opłaca się skonsultować z lekarzem lub dietetykiem.

Dieta po cesarce
Autor: pixabay.com

Sposób odżywiania po wydaniu na świat potomka powinien przede wszystkim zapewnić stosunkowo szybką i skuteczną regenerację organizmowi świeżo upieczonej mamy. Ważne też, aby dostarczał odpowiednią ilość potrzebnych składników odżywczych oraz zapewniał energię do ponoszenia trudów opieki nad dzieckiem. Po odłączeniu kobiety po cesarce od kroplówki, koniecznym jest zadbanie o to, aby się nie odwodnić. Dobrze by było więc mieć nawyk częstego sięgania po niegazowaną wodę mineralną, zieloną herbatę, soki owocowe i warzywne. Pierwszy głód po cesarskim cięciu można zaspokoić sucharkami, kleikiem ryżowym, kanapką bądź lekkostrawną zupą jarzynową. Nieodzowne jest stopniowe rozszerzanie codziennej diety i dbanie o jakość tego, co trafia na talerz pełniącej rolę rodzica przedstawicielki płci pięknej. Podstawa to potrawy lekkostrawne.

Kobieta po cesarce potrzebuje dużo białka. Warto więc, aby w posiłkach obecne były ryby, mięso, jaja oraz nabiał. Niezbędne są także warzywa, przede wszystkim zielone oraz produkty bogate w żelazo i wapń. Wskazane jest sięganie po orzechy oraz pełnoziarniste produkty zbożowe. Świeżo upieczona mama potrzebuje dużo witamin, przede wszystkim C, E i A. Można więc zapytać swojego lekarza, czy zaleca posiłkowanie się witaminami z apteki. Rekomendowane jest gotowanie na parze, duszenie, pieczenie w folii. Aby ułatwić sobie regenerację po cesarce i zadbać o jakość mleka, którym karmi się potomka, świeżo upieczona mama powinna unikać śmieciowego i wysoko przetworzonego jedzenia, słodyczy, dań smażonych, gotowych, zbyt dużej ilości roślin strączkowych i kapusty, napojów gazowanych, kofeiny, alkoholu, produktów pełnych konserwantów i barwników.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat