Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Ciąża » Dieta w ciąży

Korzyści ze zdrowej żywności dla ciała i urody

Artykuł

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak zachować zdrowie i mniej chorować, prawdopodobnie otrzymałeś radę: trzymaj się dobrego odżywiania. Więc jakie są korzyści z dobrego odżywiania i dlaczego tak ważne jest, aby jeść dobrze?

Korzsci zdrowa zywnosc
Autor: Materiały zewnętrzne

Korzyści wynikające z właściwego odżywiania się

Być może zauważyłeś, że jedzenie, które wybierasz i ile jesz, wpływa na Twój nastrój i ogólne samopoczucie. Niektóre pokarmy mogą poprawić nastrój, podnieść poziom energii i zwiększyć koncentrację, podczas gdy inne mogą sprawić, że poczujesz się smutny i zabierzesz całą swoją energię. Niezrównoważona dieta może prowadzić do otyłości, problemów sercowo-naczyniowych, problemów mięśniowo-szkieletowych i cukrzycy.

Na przykład spożywanie dużej ilości świeżych owoców, warzyw, orzechów i produktów pełnoziarnistych może nawet zmniejszyć ryzyko wystąpienia depresji, podczas gdy spożywanie pokarmów o wysokiej zawartości cukru i tłuszczów nasyconych przeciwnie, zwiększa to ryzyko.

Jak najszybsze rozpoczęcie właściwego odżywiania to świetna inwestycja w przyszłość swoją i swoich bliskich.

Odżywianie dla zdrowej skóry

Co więc należy jeść, aby zachować zdrowy wygląd skóry? W ostatnich latach znajdujemy coraz więcej dowodów na to, że spożywane przez nas pokarmy wpływają na stan naszej skóry. Udowodniono, że zaangażowanie w zdrową dietę przynosi korzyści całemu organizmowi, a skóra jest jej integralną częścią. To, co jest dobre dla całego ciała, jest dobre dla skóry.

Niektóre badania pokazują, że stosowanie diety o niskim indeksie glikemicznym może zmniejszyć trądzik. Do tych pokarmów należy większość świeżych warzyw, niektóre świeże owoce, fasola i różne nisko przetworzone ziarna. Jednocześnie w innych badaniach nie stwierdzono związku między dietami o wysokim indeksie glikemicznym a występowaniem trądziku. Wszystko to oznacza, że należy dokonywać dobrych wyborów żywieniowych.

Układając menu "dla skóry", skup się na zasadach zdrowego odżywiania: dodawaj produkty bogate w składniki odżywcze, błonnik i witaminy oraz zdrowe oleje, jedz więcej warzyw i owoców, przyrządzaj je w dowolny sposób, który ci odpowiada, preferuj produkty pełnoziarniste: brązowy ryż, bulgur, makarony z mąki pełnoziarnistej.

Nie zapominaj o piciu odpowiedniej ilości płynów. Pij zwykłą wodę z gazem lub bez.

Zdrowe odzywanie a samopoczucie

To co jemy wpływa na nasz nastrój, ale czy możemy zmienić nasz nastrój jedząc określone produkty?

Nasze mózgi potrzebują dużych ilości składników odżywczych, aby funkcjonować i utrzymać nasz organizm w dobrej kondycji. Naukowcy muszą się jeszcze wiele dowiedzieć o tym, jak dokładnie dieta wpływa na nas, ale pewne dowody są już znane. Oto dlaczego powinieneś stosować rozsądną dietę: duże badanie wykazało, że przestrzeganie diety śródziemnomorskiej ma pozytywny wpływ na nastrój i może nawet zmniejszyć objawy depresji.

Przede wszystkim chodzi o zwiększenie spożycia warzyw, owoców, ryb bogatych w Omega-3, orzechów, roślin strączkowych i oliwy z oliwek. Spożywanie diety bogatej w białko, zdrowe tłuszcze i błonnik pomaga utrzymać stabilny poziom cukru we krwi po posiłku, co pozytywnie wpływa na nasz nastrój.

Aby uniknąć wahań nastroju, warto unikać żywności o wysokim stopniu przetworzenia przemysłowego - chipsów, słodkich przekąsek, herbatników i napojów gazowanych. Jak na ironię, są to pokarmy, które spożywamy, gdy czujemy się zestresowani, przygnębieni lub niespokojni.

Przyjrzyj się bliżej diecie śródziemnomorskiej, spróbuj wdrożyć drobne zmiany w swoim jadłospisie, a po kilku tygodniach zauważysz, że Twój nastrój jest łagodniejszy i masz więcej energii.

Ograniczanie ilości przyjmowanych pokarmów to błędne myślenie. Im bardziej urozmaicone jedzenie, tym lepiej.
Istnieje wiele mitów, że usuwając lub dodając pewne pokarmy do swojej diety, natychmiast przekształcisz ją w dietę właściwą.

Raz po raz słyszymy w wiadomościach o szkodliwości lub wielkich korzyściach płynących z tej czy innej grupy żywności. Korzyści zdrowotne wynikające z różnorodnej diety są potwierdzone we wszystkich krajowych wytycznych żywieniowych. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zauważa, że zdrowa dieta obejmuje wszystkie grupy żywności - owoce, warzywa, rośliny strączkowe, orzechy i pełne ziarna.

Zaleca się łączenie w diecie różnych rodzajów pokarmów zgodnie z metodą zdrowego talerza, ponieważ zawierają one różne makro- i mikroelementy i mogą dostarczyć nam wystarczającą ilość składników odżywczych.

Korzyści płynące z jedzenia różnych pokarmów to nie tylko zawarte w nich mikroelementy i witaminy, ale także uczucia i emocje, których doświadczamy, gdy spożywamy nowy pokarm i gdy go smakujemy, dlatego jedz pokarmy o różnych kolorach, teksturach i smakach.

Istnieje tylko niewielka lista produktów, które naprawdę powinny być ograniczone: słodkie płatki śniadaniowe o długim okresie przydatności do spożycia i wysokim stopniu przetworzenia, wysoko- i średniotłuszczowe produkty mleczne, żywność i napoje z dużą ilością dodanego cukru, soli lub alkoholu, lub tłuszczów nasyconych. Nie należy ich jednak całkowicie usuwać z diety.

Zapobieganie przedwczesnemu starzeniu się

Wybór zrównoważonej, zróżnicowanej diety jest ważnym krokiem w kierunku zdrowego i długiego życia, ponieważ witaminy i minerały w diecie są dobre dla twojego układu odpornościowego i całego organizmu.

Niektóre badania wskazują, że dieta śródziemnomorska ma pozytywny wpływ na organizm i spowalnia niektóre procesy związane ze starzeniem się. Stosując się do zasad tej diety warto ograniczyć regularne spożywanie chipsów, pączków, hot-dogów z restauracji typu fast food, bekonu, salami, tłustych mięs oraz zmniejszyć spożycie alkoholu. Zamiast tych wszystkich pokarmów należy preferować świeże owoce i warzywa, nasiona roślin strączkowych i zboża, chude mięsa, nabiał, ryby i oliwę z oliwek.

Ważne jest spożywanie odpowiedniej ilości nabiału - przyjmowanie wapnia sprawi, że Twoje kości będą mocne, a tym samym pozwolą Ci zachować aktywność przez długi czas. Zdrowa dieta może zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych, takich jak otyłość, cukrzyca, choroby układu krążenia, niektóre nowotwory i choroby układu kostnego.

Zdrowa sylwetka a zdrowe odżywianie

Podczas gdy większość modnych diet sugeruje, że powinieneś wyciąć całe grupy żywności, a ich twórcy twierdzą, że jest to najskuteczniejszy sposób na schudnięcie, niektóre badania pokazują: zaangażowanie w zdrową dietę w połączeniu z aktywnym stylem życia nie tylko wesprze Cię w Twojej podróży do utraty wagi, ale także utrzyma osiągnięte wyniki odchudzania i pozwoli uniknąć załamań.

Przypomnijmy sobie, ile razy próbowaliście przejść na ścisłą dietę, eliminując jedne lub drugie produkty, aby szybko schudnąć, a potem nagle znaleźliście się przed lodówką z torbą chipsów lub pączkiem w rękach. Ten proces nazywa się "huśtawką" i jest uruchamiany za każdym razem, gdy próbujemy szybko schudnąć lub uzyskać zdrowie. Aby uniknąć załamań, ważne jest, aby jeść regularnie i w małych porcjach, to uchroni Cię przed "głodem", a także przed skokami glukozy we krwi, co nie jest dobre dla zdrowia.

Jeśli spróbujesz codziennie włączyć do swojej diety zalecaną ilość zdrowej żywności - warzyw, owoców, produktów zbożowych, mięsa i nabiału - w końcu okaże się, że w naturalny sposób wyeliminowałeś wszystkie niezdrowe produkty i "przeszedłeś na dietę".

Przejście na zdrową dietę usprawnia wszystkie procesy zachodzące w organizmie, pomaga organizmowi zrzucić zbędne kilogramy, a dzięki regularnej wysokiej zawartości składników odżywczych i mikroelementów w diecie, poczujesz się silniejszy i bardziej energiczny.

Dlaczego ważne jest picie wody?

Aby utrzymać swoje ciało w najlepszej formie ważne jest utrzymanie naturalnej równowagi płynów, ponieważ nasze ciało składa się w 60% z wody. Kiedy naszemu organizmowi brakuje płynów, nasz mózg regularnie wysyła sygnały i czujemy pragnienie, ważne jest, aby słuchać tych sygnałów i nie przegapić ich.

Woda jest idealnym napojem, który gasi nasze pragnienie. W wodzie nie ma dodatku cukru, który jest szkodliwy dla naszych zębów, nie ma pustych kalorii, a woda jest też bardzo tania.

  • Woda jest niezwykle ważna dla komfortu trawienia, niski poziom płynów w organizmie wpływa na funkcjonowanie wszystkich narządów Każda komórka w organizmie potrzebuje płynów.
  • Woda pomaga nam nie przejadać się, gdyż często możemy pomylić pragnienie z głodem i dodać do diety dodatkową przekąskę. Dietetycy zalecają spożywanie większej ilości pokarmów nasyconych wodą - owoców, warzyw, płatków owsianych, zup i fasoli. Pokarmy o dużej zawartości płynów mają zazwyczaj dużą objętość i szybko prowadzą do sytości.
  • Woda pomaga Ci wyglądać dobrze, ponieważ nasza skóra zawiera dużo wody i działa jako bariera ochronna dla organizmu. Nie powinnaś oczekiwać, że dzięki wodzie pozbędziesz się zmarszczek, ale Twoja skóra będzie wyglądać lepiej.
  • Woda jest ważna dla nerek. Jeśli nie pijesz wystarczającej ilości płynów, Twoje nerki są bardziej zagrożone, ponieważ zwiększa się ryzyko powstawania kamieni.

Ile więc powinieneś pić, aby zachować zdrowie? Zaleca się picie wody za każdym razem, gdy odczuwamy pragnienie. Jeśli czujesz, że nie pijesz wystarczająco dużo, staraj się nosić butelkę wody zawsze przy sobie.

Niewielka ilość wody pochodzi również ze spożywanych pokarmów, takich jak owoce i warzywa. Jeśli masz trudności z piciem zwykłej wody bez gazu, spróbuj dodać do niej plasterek limonki, a także spróbuj pić wodę gazowaną ze smakiem. Staraj się wybierać napoje bez cukru.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.
body na roczek

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat