Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Małe dziecko » Żywienie

Co wrzucić do plecaka? Szybkie i smaczne pomysły na drugie śniadanie dla ucznia

Artykuł

Ubieranie, pakowanie, jedzenie, mycie zębów… Rano z pewnością nie masz zbyt wiele czasu na przygotowywanie drugiego śniadania dla dziecka. Ale z drugiej strony nie chcesz też, aby jadło w szkole słodkie drożdżówki kupione po drodze. Spieszymy z pomocą! Sprawdź, jak przygotować szybkie, smaczne i zdrowe śniadania, które Twoje dziecko będzie zjadać z dużą przyjemnością.

Krajalnice na blacie kuchennym
Autor: Materiały zewnętrzne

Z tekstu dowiesz się:

  • dlaczego dziecko zawsze powinno mieć ze sobą zdrowe i pożywne drugie śniadanie do szkoły,
  • jak szybko i łatwo przygotować kanapki,
  • co zapakować dziecku do szkoły zamiast kanapek.

Rok szkolny to czas, w którym Twoja pociecha część posiłków je poza domem. Aby chętnie zjadała zawartość przygotowanych lunch boxów, warto zadbać o to, by była ona zdrowa, smaczna i kolorowa. To zadanie możesz ułatwić sobie za pomocą urządzeń małego AGD – krajalnicy i blendera ręcznego.

Dlaczego drugie śniadanie jest takie ważne?

Śniadanie zjedzone rano dostarcza Twojemu dziecku energii na około 3-4 godziny. Tymczasem Twoja pociecha spędza w szkole znacznie więcej czasu – w zależności od klasy od 5 do nawet 9 godzin dziennie. Głodne dziecko ma mniej energii, pojawiają się kłopoty z koncentracją i zmniejszona odporność.

Właśnie dlatego przygotowanie smacznego i zdrowego drugiego śniadania dla całej rodziny powinno być nieodłącznym elementem poranka lub wieczora w Waszym domu. Potraktujcie to jak rodzinny rytuał, który będzie świetną okazją do spędzenia czasu razem. Warto wspólnie zadbać o to, aby drugie śniadanie do szkoły było różnorodne, pożywne, a równocześnie łatwe do zjedzenia w krótkim czasie między lekcjami.

Drugie śniadanie do szkoły – postaw na kanapki w ciekawej wersji

Co przychodzi Ci do głowy jako pierwsze, gdy myślisz o drugim śniadaniu? Prawdopodobnie są to kanapki – niezawodny posiłek, który sprawdzi się zawsze i wszędzie. Jeśli Twoja rodzina zjada ich sporo, warto zastanowić się nad kupnem krajalnicy do chleba, która poradzi sobie zarówno z pieczywem, jak i wędliną czy serem. To niezwykle praktyczne, chociaż nieco niedoceniane urządzenie pozwoli Ci zaoszczędzić rano sporo czasu, a dodatkowo będzie świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie lubią kroić świeżego chleba.

Aby Twoje dziecko nie znudziło się klasycznymi kanapkami, od czasu do czasu postaw na coś innego niż masło i szynka. Poniżej znajdziesz proste pomysły, które świetnie sprawdzą się jako oryginalna wersja kanapek na drugie śniadanie:

  • Amerykańskie trójkąciki

Chleb podpiecz w tosterze, na każdej kromce ułóż sałatę, plaster sera i szynkę. Następnie na jednej kromce umieść ogórek i pomidor. Na koniec całość przykryj drugą kromką i przekrój kanapkę w taki sposób, by uzyskać dwa trójkąty.

  • Kanapki z chleba razowego

Kromki posmaruj cienką warstwą lubianej przez dziecko pasty warzywnej, ułóż na nich sałatę, żółty ser i plastry pomidora. Przykryj drugą kromką chleba.

Pomysł na śniadanie dla dziecka – co zamiast kanapek?

Kanapki na drugie śniadanie to świetny pomysł, ale nawet one mogą się czasem znudzić. Jeśli Twoje dziecko zaczyna przynosić pudełko z jedzeniem z powrotem do domu, to znak, że warto urozmaicić jego szkolny jadłospis. Świetnym rozwiązaniem będą koktajle owocowe lub warzywne. Sycące i łatwe w przygotowaniu smoothie z powodzeniem mogą zastępować kanapki. By maksymalnie przyspieszyć i ułatwić sobie przygotowywanie koktajli dla dziecka, wyposaż się w odpowiedni sprzęt. Wykorzystaj blender ręczny, który zajmuje mało miejsca w kuchni, a świetnie radzi sobie z miksowaniem warzyw i owoców.

Co ważne, koktajle są doskonałym sposobem, by podać zdrowe warzywa i owoce dzieciom, które niechętnie sięgają po nie w tradycyjnej postaci. Jakie wersje sprawdzą się najlepiej na drugie śniadanie do szkoły? Zainspiruj się naszymi propozycjami:

  • Koktajl z pomarańczy, marchewki i jabłka

Ta propozycja to prawdziwa bomba witaminowa. Pomarańcza, marchew, jabłko, a także dodatek soku z cytryny dodadzą dziecku energii, wzmocnią jego odporność i pobudzą metabolizm.

  • Koktajl mleczno-owocowy

Koktajl tego rodzaju to zdrowa propozycja dla wszystkich miłośników słodkości. Aby go przygotować, wystarczy zmiksować ulubione owoce, dodać mleko i ewentualnie posłodzić, np. syropem klonowym.

 

Krajalnica i blender ręczny to urządzenia, które usprawnią Ci przygotowania zdrowych i smacznych posiłków na drugie śniadanie. Sprawdź ofertę Zelmer, wybierz modele dla siebie i zacznij wspólnie z dzieckiem przygotowywać posiłki, które będą zjadane z dużą przyjemnością!

Oceń zawartość strony:
Ocena: 5/5. Oceniono 1 raz.
body na roczek

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat