Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Małe dziecko » Żywienie

Amarantus ekspandowany

Artykuł

Dlaczego warto wprowadzić go do diety malucha i jak wykorzystać w kuchni?

Amarantus ekspandowany
Autor: pixabay.com

Amarantus jest zbożem znanym od tysięcy lat, jednak dopiero w XXI w. nastąpił prawdziwy boom na ten rodzaj zbóż. Co więcej jego nasiona nie zawierają glutenu i posiadają wszystkie niezbędne aminokwasy. Ekspandowanie z kolei jest rodzajem obróbki termicznej podczas której nasiona zwiększają swoją objętość; stają się napompowane i można je od razu spożywać.

Amarantus jest doskonałym źródłem żelaza, magnezu, błonnika i białka. Z tego też powodu warto wykorzystywać go jak najczęściej do urozmaicania codziennej diety naszego malucha. Ekspandowany amarantus ma w kuchni naprawdę szerokie zastosowanie. Można posypać nim koktajle, dodać do jogurtów, sałatek, owsianek. Świetnie sprawdzi się w roli panierki. Poniżej znajduje się kilka przepisów z amarantusem ekspandowanym w roli głównej, które można wykorzystać.

  1. Placuszki z amarantusem ekspandowanym – pół szklanki mąki pszennej, pół szklanki wiórek kokosowych, szklankę amarantusa, banan, serek homogenizowany lub jogurt naturalny (ok. 200g.) oraz 2 jajka mieszamy razem do uzyskania gładkiej masy. Nakładamy ją łyżeczką na dobrze rozgrzaną patelnię. Podajemy z owocami. Placuszki są fenomenalne i znikają w mgnieniu oka!
  2. Ciasteczka amarantuski – w misce połącz szklankę amarantusa ekspandowanego, łyżkę oleju kokosowego, jajko i 2 łyżki syropu z daktyli (można dodać namoczone daktyle). Całość wymieszaj i nakładaj łyżką na blachę. Piecz około 10 minut w 180º. Ciasteczka można wzbogacić np. orzechami, suszoną żurawnią czy płatkami migdałów.
  3. Amarantusowe muffinki – 3 szklanki amarantusa ekspandowanego wymieszać z 2 jajkami, szklanką jogurtu, bananem i łyżeczką proszku do pieczenia. Można dodać wiórki kokosowe, orzechy lub zmielone migdały. Masę przełożyć do papilotek i piec około 20 minut w 190º.
Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat