Właściciel jednej z włoskich restauracji nagradza gości, których dzieci grzecznie zachowują się podczas pobytu w jego lokalu, pięcioprocentową zniżką na rachunku.
Rodzice z kilkorgiem dzieci, którzy odwiedzili niedawno pewną restaurację w Padwie, miło się zdziwili, kiedy zobaczyli na rachunku 5% zniżkę za posiłek. Właściciel lokalu poinformował zaskoczonych gości, że postanowił nagrodzić grzeczne zachowanie potomstwa klientów swojej restauracji. Dzieci nie hałasowały, nie biegały po sali ani do kuchni, nie nabrudziły w toalecie, nie używały elektronicznych urządzeń, nie przeszkadzały innym gościom. Kulturalnie zjadły posiłek, nie marudząc nad podawanymi daniami ani nie zostawiając bałaganu na stole. Po zaspokojeniu głodu, podziękowały za podane im pisaki i zajęły się wykonywaniem rysunków na kilku kartkach z zeszytu. Restaurator był pod wrażeniem wychowania nieletnich. Przyznał, że rzadko widuje tak grzeczne i spokojne dzieci, chociaż szefuje restauracji-winiarni już 12 lat. Gdy zobaczył gromadkę małych gości wchodzących do prowadzonego przez siebie lokalu gastronomicznego, był pewny, że restauracja po ich wyjściu będzie wymagać generalnych porządków. Odetchnął z ulgą, gdy zaczął przyglądać się nieletnim, a po zakończonej wizycie gości postanowił wyrazić swój podziw 5% rabatem.
Iwona Trojan