Logopedyczna zabawa ubrana w kolorowe ilustracje i profesjonalną treść.
„Elżbieta i Witold Szwajkowscy w swoim dorobku mają 30 wspólnych publikacji. Są to bogate zbiory rymowanek, które rozwijają mowę i doskonalą wymowę – od zabaw dźwiękonaśladowczych dla dzieci uczących się mówić, poprzez ćwiczenia logopedyczne utrwalające prawidłową wymowę (zarówno dzieci, jak i dorosłych), po wydawnictwa nieksiążkowe o charakterze ogólnorozwojowym, które mogą mieć różnorodne zastosowania edukacyjne”.
Wierszyki, jak na logopedię przystało, są zbudowane w ciekawy sposób ukazujący figle słowne i rytmiczne. Będą niezwykle pomocne przy pracy nad niewyraźną wymową, ale i komponentem wpisanym w naturalny rozwój artykulacyjny dziecka. Zatem książeczka może znaleźć się na liście „wieczornych pozycji do poczytania”. Na każdej stronie, obok rymowanek, znajdują się pięknie kolorowe ilustracje, które z pewnością przypadną do gustu dzieciom. Co więcej, autorzy pod utworami zawarli porady dotyczące pracy nad tekstem oraz pytania dotyczące tekstu. Przykład:
„Karol u jubilera
Ary-ary, ary-ary,
Karol cztery miał dolary.
Era-era, era-era,
poszedł więc do jubilera.
Pan jubiler wziął dolary,
włożył na nos okulary.
Karolowi dwa beryle
sprzedał za dolarów tyle,
ile Karol miał
i mu za nie dał.
Co można kupić u jubilera? Co to jest beryl?”
Tak więc wierszyki nie dość, że rozwijają artykulację, to również uczą i dostarczają wiedzę z różnych dziedzin życia.
Elżbieta i Witold Szwajkowscy, Sto wierszyków do ćwiczenia głosek w trudnych zestawieniach, Grupa Wydawnicza Foksal, Warszawa 2016
Klaudia Rogaczewska