Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia

Sposoby na relaks w ciąży

Artykuł

Sposoby na poprawienie sobie humoru bez użycia alkoholu.

Sposoby relaks ciaza
Autor: pixabay.com

Wiele kobiet, szczególnie w trzecim trymestrze, kiedy poród zbliża się nieubłaganie zaczynają czuć nieuzasadniony niepokój. Wiele z nich boi się samego porodu, niektóre zachodzą w głowę czy sprawdzą się w roli matki, czy podołają nowym obowiązkom i dadzą sobie radę. Dodatkowym powodem frustracji przyszłych mam jest powiększający się brzuch, a co za tym idzie, pewna nieporadność. Kobietom ciężej jest wykonywać fizyczne czynności (np. odkurzanie, chodzenie do sklepu po zakupy); trudno jest zasnąć i wygodnie ułożyć się na łóżku. Warto, szczególnie w tym czasie, zadbać o swoje zdrowie psychiczne i dobrze się zrelaksować.

  • Ciepła kąpiel – kąpiel relaksuje, rozluźnia, uśmierza ból i oczyszcza ciało z toksyn. Warto co jakiś czas zafundować sobie ciepłą kąpiel z dodatkiem olejków aromatycznych o zapachu lawendy czy kwiatu lipy. Dobrze, żeby kąpiel trwała od 15-30 minut, a woda była ciepła, jednak niezbyt gorąca (zbyt gorąca woda osłabia organizm, może po wyjściu z wanny kręcić nam się w głowie). Wielu kobietom pod koniec ciąży dokuczają puchnące nogi, w których zbiera się woda. Można swoim stopom dodatkowo zafundować moczenie w wywarze z jałowca, szałwii, rozmarynu oraz goździków.
  • Muzyka klasyczna i literatura – nieśmiertelne „odprężacze” do dziś nie wychodzą z mody. Muzyka (klasyczna i relaksacyjna) pomaga zmniejszyć depresję. Pozytywnie działa też na układ oddechowy i układ krążenia. Podobne działanie ma lektura – czytając jesteśmy skupieni na tworzeniu wyobrażeń, dzięki czemu nasz poziom skupienia wzrasta a stres jest redukowany.
  • Joga – można zapisać się na ćwiczenia do klubu fitness lub ćwiczyć samemu z filmikami instruktażowymi, które można znaleźć chociażby na YouTube. Joga wzmacnia plecy, niweluje bóle pleców i bóle krzyża, przeciwdziała nudnościom i pozwala się zrelaksować.
  • Masaż – ma podobne działania do jogi. Warto go wykonać z użyciem olejków – oliwa z oliwek zmniejsza opuchliznę, olejek migdałowy zmniejsza rozstępy, a z awokado ujędrnia skórę. Najlepiej na masaż (o ile nie ma przeciwskazań lekarskich) umówić się do profesjonalisty fizjoterapeuty.
Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat