Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Niemowlę » Karmienie

Od pierwszej marchewki do zbóż

Artykuł

Rozszerzanie diety to wyjątkowy czas zarówno dla dziecka, jak i dla rodziców.

Od pierwszej marchewki do zboz
Autor: Materiały prasowe

Maluch odkrywa nowe smaki, inne niż mleko mamy, a opiekunowie stają przed wyzwaniem, jak sprawić, aby jego posiłki były prawidłowo zbilansowane oraz bezpieczne. Dowiedz się, dlaczego kaszka – zaraz po warzywach i owocach – powinna stać się ważnym elementem jadłospisu niemowlęcia.

Pamiętaj o tym, zanim przyjdzie czas na nowości

W pierwszym półroczu życia dziecka mleko mamy realizuje jego zapotrzebowanie na energię i składniki odżywcze, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju, w tym kształtowania układu odpornościowego. Najwcześniej po ukończeniu przez dziecko 17. tygodnia i najpóźniej w 26. tygodniu życia należy wprowadzać pokarmy uzupełniające[1].

Rozszerzanie diety – czas start

Rozszerzanie diety to kluczowy etap w życiu dziecka. Jego młody organizm intensywnie się kształtuje oraz ma coraz większe zapotrzebowanie na energię i składniki odżywcze.

Od czego zacząć?

W pierwszej kolejności maluch próbuje warzyw, a po ok. 2 tygodniach – owoców. Kiedy je zaakceptuje i polubi, przychodzi czas na zboża, które dzięki zawartym w nich węglowodanom dodają niemowlęciu energii niezbędnej do codziennej zabawy, nauki i poznawania świata.

Kaszka? To już pora!

Produktami zbożowymi, które świetnie sprawdzą się na początku rozszerzania diety niemowlęcia, są kaszki. Te przeznaczone specjalnie dla najmłodszych (ze wskazaniem wieku na opakowaniu) zawierają zboża, które przechodzą nawet kilkaset testów jakości i bezpieczeństwa.

To ciekawe!

Wartość odżywcza kaszek dla najmłodszych jest zgodna z wymaganiami prawa i dostosowana do potrzeb niemowląt oraz małych dzieci. Poza tym, że stanowią źródło energii w postaci węglowodanów, są wzbogacane w witaminy i składniki mineralne, które wspierają prawidłowy rozwój i kształtujący się układ odpornościowy dziecka.

Wsparcie prawidłowego rozwoju

Porcja kaszki, przygotowana zgodnie z opisem na opakowaniu, stanowi dla malucha pełnowartościowy[1] posiłek, który dostarcza organizmowi białko, węglowodany, tłuszcze oraz składniki mineralne i witaminy, m.in.:

  • wapń[1] i witaminę D[2] – składniki, które są bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju kości i zębów;
  • witaminy z grupy B – w tym tiaminę (witaminę B1)[1] dla rozwoju systemu nerwowego, witaminę B6 i biotynę dla metabolizmu energetycznego;
  • cynk, żelazo oraz witaminy A[1] i C – dla wspierania układu odpornościowego;
  • jod – dla wspierania rozwoju poznawczego – uczenia się oraz pamięci.

Przykładem kaszek odpowiednich dla najmłodszych są propozycje od BoboVita.

To bezpieczne zbożowe posiłki o zbilansowanym składzie, które zostały stworzone z myślą o wyjątkowych potrzebach niemowląt i małych dzieci.

Cenne witaminy, ważne składniki mineralne i uwielbiane przez dzieci smaki to 3 powody, dla których warto podawać je każdego dnia! Są pyszne, a dzięki zawartości cynku, żelaza i witaminy C każdego dnia wspierają prawidłowy rozwój i układ odpornościowy* dziecka.

Ważne informacje: Zaleca się kontynuację karmienia piersią podczas wprowadzania pokarmów uzupełniających. Karmienie piersią powinno trwać tak długo, jak jest to pożądane przez matkę i dziecko. Karmienie piersią jest najlepsze dla dziecka.

Zgodnie z przepisami prawa wszystkie kaszki BoboVita zawierają tiaminę, natomiast kaszki mleczne dodatkowo: witaminę A, D i wapń.

*Dotyczy kaszek mlecznych BoboVita, które zawierają żelazo i jod dla wsparcia rozwoju poznawczego oraz witaminę C dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego oraz kaszek bezmlecznych BoboVita, które zawierają żelazo dla wsparcia rozwoju poznawczego oraz witaminę C dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Kaszka ryżowa owoce leśne zawiera tiaminę, wapń i żelazo, a kaszka zbożowa jabłko-śliwka, zgodnie z przepisami prawa zawiera tylko tiaminę.

[1] Szajewska H., Socha P., Horvath A., Zasady żywienia zdrowych niemowląt. Zalecenia Polskiego Towarzystwa Gastroenterologii, Hepatologii i Żywienia Dzieci, Standardy Medyczne /Pediatria 2014; 11: 321-338.

[2] Dotyczy produktu przygotowanego zgodnie z rekomendacją producenta, dodatek mleka i owoców w proszku w zależności od rodzaju kaszki.

[3] Zgodnie z wymaganiami prawa w kaszkach mlecznych.

[4] Zgodnie z wymaganiami prawa w kaszkach mlecznych.

[5] Zgodnie z wymaganiami prawa.

[6] Zgodnie z wymaganiami prawa w kaszkach mlecznych.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat