Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Rodzina » Literatura

Komiksy paragrafowe

Artykuł

Wilkołak | Łzy bogini Nuwy | Cztery śledztwa Sherlocka Holmesa | Rycerze. Dziennik bohatera

Komiksy paragrafowe
Autor: Materiały prasowe

Dane techniczne:
Wiek: 10; Format: 14,2 x 20,2 [cm]; Cena detal.: 34,99 zł

Zostań bohaterem komiksu i decyduj o swoich losach!

Jak to jest być bohaterem komiksu i jednocześnie grać, tworząc swoją własną fabułę?

Teraz możesz się o tym przekonać, sięgając po komiksy paragrafowe!

Aby przenieść się do świata komiksu, wystarczy wybrać postać, w którą chcesz się wcielić, i poruszając się pomiędzy ponumerowanymi kadrami, decydować o tym, jak potoczą się jej losy. Przygotuj się na zabawę pełną zaskakujących zwrotów akcji, bo główne hasła, które towarzyszą komiksom paragrafowym to: wyzwanie, ryzyko i tajemnica.

Podczas starannie przemyślanej, niezwykle emocjonującej gry będziesz zdobywać nowe umiejętności i przedmioty, a gdy zajdzie potrzeba, staniesz do walki, w której ceną może być Twoje życie.

Stawisz czoło ludziom i potworom, wykorzystasz swoją wiedzę i magię, a wszystko po to, by przeżyć niesamowite historie.

Dlaczego komiksy paragrafowe są tak wciągające, pełne emocji i bez reszty angażują gracza?

To dlatego, że istnieje wiele sposobów na zakończenie rozgrywki, a czasem również wiele zakończeń komiksu. Wszystko zależy od wyborów, jakich dokonuje gracz. To sprawia, że komiksy paragrafowe można czytać wiele razy, z rosnącą ciekawością. Starannie przemyślana mechanika gry, świetna kreska rysowników na długo zatrzymają gracza w świecie walecznych rycerzy, wilkołaków i wampirów, londyńskich detektywów, a także nieustraszonej łowczyni nagród.

Wydawnictwo FoxGames zaprasza do poznania barwnej rzeczywistości komiksów paragrafowych, od których nie sposób się oderwać.

Cztery śledztwa Sherlocka Holmesa

W mrocznym Londynie detektywom nigdy nie brakuje spraw do rozwiązania. Kto stoi za morderstwem madame Yvette, kradzieżą złotego skarabeusza, okrutnymi torturami i zniknięciem kotki pani Hudson? I kto podsunął ci te wszystkie sprawy? Przecież nie możliwe, żeby on powrócił Masz mało czasu, bo ktoś tu bardzo sprawnie rozdaje karty i myli tropy, raz po raz narażając cię na śmiertelne niebezpieczeństwo.

Jako ekscentryczny Sherlock lub zdystansowany doktor Watson - wybór postaci zależy od Ciebie - musisz w mig kojarzyć fakty, umiejętnie stawiać podejrzanym pytania i mieć oczy dookoła głowy. Twój umysł, intuicja i spostrzegawczość to wszystko, co masz. Czy to wystarczy, by przechytrzyć geniusza zbrodni?

Wilkołak

Niech cię nie zmyli senna atmosfera przykrytego śniegiem Białegoboru W tym miasteczku dzieją się straszne rzeczy. A Ty, Eoras, uczeń maga już za chwilę staniesz się także wilkołakiem. I lepiej szybko się nauczyć myśleć i walczyć jak on, bo nie masz ani chwili do stracenia: twój mistrz Tedocred zniknął i pewne jest, że nie wybrał się na spokojny spacer po lesie. Mówią ci o tym liczne znaki: tajemne emblematy na ciałach ofiar, mrożące krew w żyłach opowieści o ludziach przepadających bez śladu i intuicja.

Kto za to wszystko odpowiada? Wampiry, a może wataha wilkołaków? Wilczy zmysł słusznie ci podpowiada, że sprawa nie jest taka prosta. Korzystaj ze swej wiedzy, Uczniu maga, nadstawiaj uszu, Wilku. Czy ci się powiedzie? To zależy już tylko od Ciebie.

Łzy bogini Nuwy

W urzekającym, choć nie wolnym od zagrożeń świecie średniowiecznej Azji, żądza zysku może mieć straszne konsekwencje. Ze świątyni bogini Nuwy trzech złoczyńców kradnie boskie pędy. Dla miasta, które zostaje w ten sposób pozbawione ochrony, oznacza to początek epoki pełnej nieszczęść.

Jednak Ty, łowczyni nagród, podejmujesz się wyzwania: w nadziei na sowitą zapłatę obiecujesz odnaleźć złodziei i zwrócić skradzione relikwie. Spakuj więc fiolki z trucizną, naostrz swe noże i przygotuj się do dalekiej drogi, bo w poszukiwaniu łotrów przemierzać będziesz tajemnicze lasy, wilgotne lochy i wąskie uliczki chińskich wiosek. Musisz się jednak spieszyć, bo gdy zajdzie słońce na ocalenie miasta będzie za późno

Rycerze. Dziennik bohatera

Jesteś jednym z trzech braci, którzy pragną porzucić życie na wsi i zostać rycerzami w służbie miłościwego króla Ludwipchełka. Jednak w średniowiecznej szkole rycerzy obowiązują surowe zasady: jeśli chcesz sięgnąć po zaszczyty i wieść życie pełne przygód, musisz najpierw przejść serię prób.

Udasz się więc w niebezpieczną podróż, stawisz czoło podstępnym szubrawcom, mściwemu nędzarzowi czy nieprzejednanej Karince, dowódcy królewskiej straży. Jeśli wykażesz się odwagą, wytrwałością i cierpliwością, a także znajdziesz bransoletki męstwa, zostaniesz pasowany na rycerza. Pamiętaj, by używać i mięśni, i rozumu. Twoje przeznaczenie jest w Twoich rękach, więc nie pozwól, by skrócono cię o głowę!

Teraz już na pewno wiesz, w którego bohatera komiksów paragrafowych chcesz się wcielić najpierw.

Udanej zabawy!
Zapraszamy do artykułu Mikołaja Kołyszki:

Książki i komiksy, w których Ty jesteś bohaterem!

Czy wyobrażacie sobie powieści, w których głównym bohaterem jesteście Wy sami? W których śledząc fabułę, decydujecie, jak potoczy się akcja? W których chwila nieuwagi podczas lektury może pociągnąć za sobą nieprzyjemne konsekwencje? I które właśnie przez to wciągają bardziej niż jakakolwiek klasyczna w formie książka?

To nie jest pieśń przyszłości, takie powieści istnieją od ponad półwiecza, mają grono zagorzałych fanów i ciągle się rozwijają, stając się z roku na rok coraz lepsze i coraz ciekawsze w swojej formie.

Jak to wszystko się zaczęło?

Historia powieści interaktywnych rozpoczęła się w zeszłym wieku w Ameryce Południowej. Tam to jeden z najwybitniejszy pisarzy argentyńskich, Jorge Luis Borges, napisał utwór Examen de la obra de Herbert Quain (1941). Jego tytułowy bohater jest autorem niezwykłej powieści. Ma ona dwa punkty zwrotne i oferuje czytelnikowi aż dziewięć możliwości rozwoju fabuły. Stworzenie interaktywnej powieści tak rozbudziło wyobraźnię Borgesa, że stworzył kolejne dzieło pt. El Jardín de senderos que se bifurcan (1941), które traktuje o starożytnym chińskim pisarzu tworzącym niezwykle skomplikowaną książkę labirynt

Ciężko uwierzyć, ale Borges będąc tak blisko stworzenia pierwszej powieści interaktywnej, nie zdecydował się na przekroczenie tego literackiego Rubikonu. By jego wizje mogły się ziścić, musiały upłynąć aż 22 lata. Wówczas to jego rodak, Julio Cortázar, napisał Grę w klasy (1963), uznaną obecnie za arcydzieło światowej literatury i bezsprzecznie za najważniejsze dzieło w jego dorobku. Grę w klasy można było czytać na różne sposoby, za każdym razem poznając inną historię (mimo czytania treści tych samych rozdziałów).

Powieści-gry - narodziny gamebooków

Choć była to zdecydowanie powieść interaktywna, daleko wciąż było do zapewnienia takich wrażeń jak utożsamienie bohatera książki z czytelnikiem i możliwości nielosowego wpływania na fabułę. Takie dzieło ukazało się dopiero po koljenyhc 11 latach. Wtedy to angielski pisarz Edmund Wallace Hildick udowodnił, że interaktywne powieści nie są jedynie dla ludzi, którzy żyją literaturą i chętnie przyjmują wyszukane eksperymenty z formą. Interaktywna literatura może oczarować każdego, nawet najmłodszego czytelnika. Jego powieść Lucky Les, skierowana była do dzieci. Umożliwiała małoletnim utożsamienie się z tytułowym kotem-szczęściarzem i przeżycie fantastycznych przygód.

Gamebooki podbiją świat

Od tego momentu ewolucja książek, których lektura coraz bardziej przypominała emocjonującą grę, gwałtownie przyspieszyła. Tego typu interaktywne dzieła przyjęły nazwę gamebooks (w Polsce znane jako gry paragrafowe, gry książkowe czy po prostu gamebooki). W roku 1976 twórcy gry RPG Tunnels and Trolls rozpoczęli wydawanie serii interaktywnych powieści fantastycznych w USA. W roku 1979 wydawnictwo Bantam Books zaczęło wydawać serię Choose your own adventure skierowaną do nastoletnich odbiorców. Łącznie wszystkie książki wydane w jej ramach zostały sprzedane w nakładzie 250 mln egzemplarzy, stając się piątą najlepiej sprzedającą się serią książkową w historii światowej literatury. Kolejne gamebookowe produkcje dostają się na listy bestsellerów: seria Fighting Fantasy, Samotny Wilk, Wojownik Autostrady.

Idea książki, w której czytelnik wciela się w rolę bohatera i musi tak pokierować lekturą, by osiągnąć jak najbardziej satysfakcjonujące go zakończenie, zaczęła podbijać serca młodych czytelników na całym świecie, szczególną popularnością ciesząc się w krajach anglosaskich.

Jeśli jesteście zaskoczeni, że nigdy wcześniej nie słyszałeś o tak oryginalnej literackiej formie, nie martw się - nie jesteście jedyni. W naszym kraju wydano niemal 100 tytułów zaliczających się do tego niezwykłego nurtu literackiego (i nie brakuje Polaków go tworzących), ale albo były wydawane przez małe oficyny nie mające zbyt dużego przebicia na rynku, albo przez wydawnictwa, które wydawały niezbyt interesujące dla polskich czytelników tytuły. W większości dzieła nieznanych autorów o niezbyt wyszukanym piórze albo takie utwory, które najzwyczajniej w świecie się zestarzały, które mogły interesować czytelnika w latach 80., ale już niekoniecznie tego, żyjącego w XXI wieku.

Komiksy interaktywne - gry paragrafowe, które czyta się ZUPEŁNIE inaczej!

Wszystko wskazuje na to, że sytuacja w końcu ulegnie poprawie. Wydawnictwo FoxGames planuje wprowadzić na rynek cztery niezwykle nowatorskie produkcje, które nie są już nawet zwykłymi grami książkowymi, lecz dopracowanymi komiksami interaktywnym. W każdym z nich czytelnik nie tylko wciela się w postać głównego bohatera, ale czasem może nawet wybrać którego (jak choćby w humorystycznych Rycerzach autorstwa Shuky'ego, Waltcha i Novy'ego). Już nie tylko wybiera, jak potoczy się fabuła, nie tylko musi uważnie słuchać swoich rozmówców w poszukiwaniu potrzebnych informacji, ale też lepiej dla niego, by uważnie oglądał każdy komiksowy kadr i nie przegapił żadnego istotnego detalu.

Komiksy, zwane też przez ich apologetów powieściami graficznymi, są utworami, które raczej szybko się czyta i po jednorazowej lekturze rzadko się do nich wraca (co mniej uczciwi czytelnicy wyspecjalizowali się w konsumpcji bezpośrednio w księgarni, bez nabywania ich przy kasie). W przypadku komiksów interaktywnych jest zdecydowanie inaczej. Po pierwsze, samo dotarcie do satysfakcjonującego zakończenia wymaga od nas intensywnego myślenia, a nawet gdy to zostanie osiągnięte, ciężko się powstrzymać, by sprawdzić, jakie konsekwencje mogły pociągnąć za sobą inne decyzje. Po drugie, nieliniowy tryb lektury znacznie wydłuża czas gry-lektury.

Bardzo cieszy fakt, że FoxGames zdecydował się nie na wydanie pojedynczego tytułu, ale od razu postanowił  dostarczyć produkty interesujące dla różnych czytelników. Choć większość z nich łączy humorystyczny akcent,  mamy tu takie tytuły jak:

Cztery śledztwa Sherlocka Holmesa - idealny dla miłośników powieści detektywistycznej; Wilkołak - przypadnie do gustu miłośnikom mrocznych powieści podanych z przymrużeniem oka; Łzy bogini Nuwy - zadowoli rozkochanych w powieściach Dalekiego Wschodu; Rycerze - spodoba się miłośnikom takich hitów jak Asterix i Obeliks czy Kajko i Kokosz.

Sam jestem wielkim miłośnikiem literatury interaktywnej i trzymam kciuki za tę niezwykłą i odważną inicjatywę.
Chapeau bas, FoxGames!

źródło: http://czytajpl.pl/2017/09/20/ty-jestes-bohaterem/

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.
Życzenie

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat