Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia

Jak naturalnie zadbać o odporność w ciąży?

Artykuł

Przyszłe mamy powinny przykładać szczególną wagę do kwestii odporności. W końcu dbają one nie tylko o swoje zdrowie, ale także rozwijające się w nich nowe życie.

Naturalnie zadbac odpornosc w ciazy
Autor: Materiały zewnętrzne

Odporność w ciąży można wspierać przez stosowanie zbilansowanej diety i umiarkowaną aktywność fizyczną. Pomocne może być także stosowanie suplementów diety z witaminą D, np. Estabiom Pregna.

Umiarkowane ćwiczenia fizyczne

Jeśli ginekolog prowadzący ciążę nie widzi przeciwskazań i nie zalecił inaczej, przyszła mama może kontynuować swoją dotychczasową aktywność fizyczną. Umiarkowane ćwiczenia usprawniają układ oddechowy oraz krążenia, podnoszą odporność, poprawiają ogólną kondycję ciała, wzmacniają mięśnie, wpływają korzystnie na samopoczucie, zmniejszają lęk przed porodem oraz zapewniają spokojny sen.

Najlepsza aktywność dla kobiet w ciąży to taka, w której ryzyko urazu lub upadku jest niewielkie. Kobietom w ciąży zaleca się aktywności, takie jak: joga, pilates, basen, aerobik, jazda na rowerku stacjonarnym, miarowy i spokojny jogging. Niewskazane są za to jazda konna, łyżwiarstwo, jazda na nartach, dźwiganie ciężarów czy boks.

Zbilansowana i różnorodna dieta

Dieta przyszłej mamy powinna być urozmaicona, przemyślana, ale przede wszystkim bogata we wszystkie niezbędne składniki odżywcze i mikroelementy. Co ważne, ilość spożywanych kalorii nie musi się drastycznie zwiększyć. Powiedzenie, że „kobieta w ciąży je za dwoje” to mit. W rzeczywistości wystarczy 5–6 umiejętnie skomponowanych posiłków, które będą wartościowe pod względem odżywczym oraz dostarczą odpowiednią ilość energii.

Czego nie może zabraknąć na talerzu kobiety spodziewającej się dziecka? Na pewno dobrych kwasów tłuszczowych, których bogatym źródłem są tłuste ryby morskie (makrela, halibut, śledź) oraz oleje roślinne (lniany, sojowy, konopny). Bardzo ważny jest również kwas foliowy, który znajduje się w soczewicy, kiełkach nasion strączkowych, pełnoziarnistym pieczywie oraz szpinaku. Ciężarnym zalecone jest zwiększenie spożycia wody w ciągu dnia, do 2–2,5 litra, co odpowiada 8–10 szklankom. Przyszła mama powinna za to unikać żywności wysokoprzetworzonej oraz fast foodów.

Suplementy diety w ciąży– dla mamy i dziecka

W tym szczególnym dla kobiet czasie warto sięgnąć po probiotyki, które wspierają prawidłowy mikrobiom, takie jak Estabiom Pregna. Preparat ten zawiera nie tylko szczepy bakterii jelitowych, ale również ginekologicznych. Są one odporne na działanie enzymów trawiennych, kwasów żołądkowych oraz żółciowych. Estabiom Pregna został dodatkowo wzbogacony o witaminę D, na którą przyszłe mamy mają zwiększone zapotrzebowanie. Witamina ta wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego i mięśni, a także właściwy rozwój kości i zębów. Estabiom Pregna zawiera również laktoferynę, czyli aktywne białko występujące w mleku matki, która wspomaga wrodzoną odporność malucha. Suplement Estabiom Pregna mogą przyjmować kobiety karmiące.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat