Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia

Być jak mama

Artykuł

Jest czarodziejką w kuchni, inspirującą nauczycielką i troskliwą lekarką pierwszego kontaktu. Bywa instruktorką, menedżerką logistyki, detektywem czy bibliotekarką.

Byc jak mama
Autor: Materiały prasowe

Jest niezrównana w roli artystki, stylistki, fryzjerki, a nawet psychoterapeutki czy negocjatorki. A do tego pracuje i realizuje swoje pasje. Mama - superbohaterka, inspiracja i wzór.

Dla wielu z nas mama, to nie tylko pierwsze wypowiedziane słowo, to pierwszy autorytet. I chociaż z wiekiem zmieniają się nam punkty odniesienia i poszukujemy nowych mistrzów, to w dziecięcym świecie mama jest nadal najważniejszym wzorem. Potwierdzają to wyniki międzynarodowego badania OnePoll* na zlecenie marki Barbie, w którym 64% polskich dziewczynek w wieku 6-10 lat, właśnie mamę wskazuje jako za wzór do naśladowania, a dla 56,9% jest ona źródłem największej inspiracji. Dziewczynki po prostu chcą „być jak mama” (53,6%) i odnosić podobne sukcesy (52,46%).

By przyszłe mamy nie traciły pewności siebie

Waga dziecięcych wzorców i autorytetów jest szczególna, ponieważ nie tylko kształtują charakter, pomagają budować poczucie własnej wartości, ale także w wpływają na życiowe wybory. To niezwykle ważne, zwłaszcza w przypadku dziewczynek - przyszłych mam wychowujących kolejne pokolenia. Bowiem, w odróżnieniu od chłopców, dziewczynki w wieku około pięciu lat zaczynają tracić pewność siebie, wątpić w swoje nieograniczone możliwości i potencjał! Przestają wierzyć, że mogą być kim zechcą i robić co chcą, realizować swoje marzenia, pasje i osiągać cele. Rezygnują - nawet w zabawie - z tego, by zostać piłkarkami, programistkami czy astronautkami. Brak wiary w siebie pogłębiają utrwalane stereotypy kulturowe, system wychowania czy edukacji, a nawet wizerunek dziewczynek i kobiet kreowany w mediach. To zjawisko, zidentyfikowane przez światowe instytucje jako Dream Gap dotyczy uprzedzeń oraz nierówności związanych z płcią.

Aby odwrócić ten proces marka Barbie®, także przy okazji Dnia Matki, zachęca do budowania lepszej rzeczywistości, w której dziewczynki, przyszłe mamy, mogą osiągnąć wszystko, co sobie wymarzą. Inspiruje do zmiany sposobu myślenia i wskazywania dzieciom właśnie wzorców i autorytetów godnych naśladowania. Motywuje do doceniania kobiet – mam, liderek, naukowców, sportsmenek, pielęgniarek, reżyserek, projektantek, stylistek, szefów czy kuchni. Bo wybitne kobiety są wybitne, trzeba je doceniać i pokazywać drogę, jaką do tego doszły, pomagając w ten sposób dzieciom wyobrażać sobie, że można stać się jak one – Shero – kobiety, bohaterki, mamy.

*Badanie One Poll „Role Models - Girls -Poland” przeprowadzone na grupie 1000 dziewczynek w wieku 6-10 lat (luty 2018)

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat