Znana aktorka i blogerka Aneta Zając zainicjowała akcję „Czytanie na kolanie”, w której namawia rodziców do głośnego czytania dzieciom przynajmniej 15 minut dziennie.
Nawiązana współpraca z Wydawnictwem Dragon, które niebawem wprowadzi na rynek serię książek dla najmłodszych o przygodach Smoka Maciusia, ma też uświadamiać rodziców i dzieci jak używać telefonów i tabletów do celów edukacyjnych.
Aneta Zając w sesji zdjęciowej do kampanii, którą prowadzi w mediach społecznościowych, wystąpiła ze swoimi synami Michałem i Robertem. Akcja „Czytanie na kolanie” polega na tym, że rodzice na kanałach społecznościowych umieszczają zdjęcia dokumentujące czas spędzony z dziećmi na czytaniu i dyskutują
o wpływie jaki ma głośne czytanie na rozwój emocjonalny i intelektualny dzieci.
„Wystarczy 15 minut czytania dziennie, by pozwolić dziecku na rozwój jego wyobraźni oraz pogłębiać więzi. To czas, kiedy razem z naszymi pociechami udajemy się do krainy marzeń i baśni, by wspólnie z bohaterami przeżyć przygodę. Ja i moi synowie bardzo sobie cenimy te chwile” – mówi Aneta Zając. „Nasza akcja zwraca tez uwagę na to, w jaki sposób wykorzystujemy nowe technologie. Seria książek o Smoku Maciusiu i dedykowana doń aplikacja pozwala ożywić postaci i popatrzeć na bohaterów w trójwymiarowy sposób. Pokażmy dzieciom, że używanie telefonu to nie tylko rozrywka, ale i edukacja” – dodaje aktorka.
Akcja poza działaniami w mediach społecznościowych przewiduje też spotkania z czytelnikami serii książek w centrach handlowych w kilku miastach w Polsce. W tym czasie Aneta Zając czytać będzie dzieciom i pokazywać rodzicom w jaki sposób używać aplikacji. Najbliższe spotkanie odbędzie się 8 kwietnia br. W godzinach 14.30 – 16:00 na organizowanych przez Empik Targach Książki Dziecięcej „Przecinek i Kropka”. Targi odbędą się w Plac Unii City Shopping (2 piętro) przy ul. Puławskiej 2.
Informacja prasowa