Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Niemowlę » Zabawki

90 lat Fisher-Price!

Artykuł

Fisher-Price świętuje wyjątkowy jubileusz – 90 lat istnienia marki.

90lat
Autor: Materiały prasowe

Długoletnie doświadczenie, kreatywne podejście, dbałość o jakość oraz bogata tradycja sprawiają, że Fisher-Price jest niekwestionowanym liderem na rynku zabawek, tworząc innowacyjne, bezpieczne i rozwojowe produkty dla dzieci.

Fisher-Price od 90 lat projektuje zabawki, które pobudzają wyobraźnię, pozwalają na nowe odkrycia, zaskakują i bawią. Od początku istnienia marki celem jej działania jest wsparcie młodych rodziców w nowej rzeczywistości, ułatwianie codziennego funkcjonowania, dawanie radości kolejnym pokoleniom maluchów i troszczenie się o to, co stanowi o wyjątkowości każdego dziecka.

Testowane przez dzieci

Aby się upewnić, że zabawka będzie zachęcała do zabawy, pobudzała wyobraźnię i kreatywność oraz pomagała rozwijać nowe umiejętności, Fisher-Price konsultuje pomysły z ekspertami, czyli dziećmi, które wraz z rodzicami przychodzą bawić się do Laboratorium Zabawy. Rocznie w projekcie uczestniczy 3500 maluchów, które sprawdzają aż 1200 pomysłów na zabawki, oraz 1500 rodziców biorących udział w dyskusjach i panelach, a także przeprowadzających dodatkowe testy w warunkach domowych. Warto przypomnieć, że marka Fisher-Price zaczęła badać jakość i funkcjonalność zabawek podczas zabaw z dziećmi już w 1961 r. – jako pierwszy producent zabawek na świecie. Od tamtej pory w roli testerów mógł się sprawdzić już milion niemowląt i przedszkolaków.

Świat potrzebuje zabawek

Historia marki rozpoczęła się w 1930 r., kiedy Amerykanin Herm Fisher stwierdził, że świat potrzebuje lepszych zabawek. Takich, które „będą się odwoływać do wyobraźni, wprowadzać coś nowego, zaskakującego i zabawnego”. Pierwsza dostawa ruszyła do nowojorskiego sklepu Macy’s z siedziby firmy w East Aurora w stanie Nowy Jork w 1931 r. Trzy lata później matka Herma Fishera, która była nauczycielką, zasugerowała, by zabawki rozwojowe Fisher-Price nazwać „zabawkami dla przedszkolaków” (pre-school toys). W 1943 r. marka z konieczności zaangażowała się we wsparcie wojska – zamiast zabawek produkowano m.in. części do samolotów i skrzynie medyczne. Rok 1950 przyniósł powojenny boom na budownictwo mieszkalne i sprawił, że drewno stało się surowcem deficytowym. Inżynierowie Fisher-Price wypróbowali wtedy do produkcji nowy materiał – plastik. Sprawdził się on znakomicie na skrzydłach pszczółki Buzzy-Bee.

Nowe czerwono-niebieskie logo wraz z czerwonym wzorkiem w półokrągłe ząbki na opakowaniach zabawek pojawiło się w 1956 r. Co ciekawe, warianty obu tych elementów są wykorzystywane do dziś. Rok później na półki sklepów trafiły zabawki, które produkowane są również współcześnie: Corn Popper, koraliki Snap-Lock Beads oraz lubiany przez najmłodszych ksylofon.

Rozpoznawalny Szczeniaczek

Kolejna ważna data w historii firmy to rok 1959 – wtedy na rynek weszła seria Play Family – małe figurki z drewnianych kołeczków, która później została przekształcona w popularną kolekcję Little People. W 1973 r. – w odpowiedzi na badania dowodzące, że zabawa odgrywa ogromną rolę we wczesnym rozwoju dziecka – firma wprowadziła linię zabawek dla niemowląt. Na początku lat 80.
w ofercie pojawiły się kolejne propozycje dla najmłodszych: łóżeczka, krzesełka do karmienia, nocniki, leżaczki, uspokajacze i inne akcesoria.

W roku 1993 Fisher-Price dołącza do rodziny marek giganta zabawkowego Mattel. W 2003 r. firma wprowadziła zabawki z linii „Ucz się i śmiej!”, łączące podstawowe koncepcje edukacyjne i tematy z życia codziennego. Jedna z zabawek z tej linii, Szczeniaczek Uczniaczek, stała się rozpoznawalna w ponad 130 krajach i obecnie jest dostępna w 37 wersjach językowych.

W 2014 r. firma zaprezentowała nową technologię Smart Stages – Poziomy nauki, dzięki której wybrane zabawki z linii „Ucz się i śmiej!” zmieniają swoje edukacyjne treści wraz z rozwojem dziecka. Dzięki temu zabawki mogą dłużej służyć maluchowi i są jeszcze bardziej inspirujące.

Od 90 lat misją Fisher-Price jest łączenie dobrej zabawy i wszechstronnego rozwoju maluchów. Naukowcy i projektanci korzystają z bogatej tradycji i doświadczenia marki, dbając o to, by kolejne zabawki rozwijały wszystkie zmysły, wzbogacały słownictwo, zachęcały do kreatywności i przede wszystkim były bezpieczne. Markę charakteryzują też przyjazne dzieciom wzory, które zachęcają

do twórczej i – co najważniejsze – wesołej zabawy. Zabawki Fisher-Price pozwalają dzieciom cieszyć się dzieciństwem i wyrażać siebie poprzez niczym nieskrępowaną zabawę, a rodzicom pomagają przenieść się do krainy wspomnień i odkryć w sobie na nowo wewnętrzne dziecko.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 4.65/5. Oceniono 2 razy.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat