Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia

Aktywność fizyczna w ciąży

Artykuł

Aktywność fizyczna w okresie ciąży, to bardzo ważny element, który przygotowuję ciało do porodu i macierzyństwa.

Aktywnosc fizyczna ciaza
Autor: pixabay.com

Jednak zanim zdecydujesz się rozpocząć jakichkolwiek ćwiczenia, należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym ciążę. Pozwoli to wykluczyć ewentualne przeciwwskazania i dobrać odpowiednie formy ruchu. Dzięki regularnym ćwiczeniom będąc w ciąży zmniejszą się dolegliwości z nią związane, czyli bóle kręgosłupa, obrzęki kończyn czy zaparcia, a powrót do formy po porodzie jest dużo szybszy i łatwiejszy.

Każda kobieta ciesząca się zdrowiem powinna rozpocząć aktywność fizyczną około 16 tygodnia ciąży. Drugi trymestr jest najlepszy i najbezpieczniejszy. Wtedy właśnie wydolność fizyczna ciężarnej utrzymuje się na najwyższym poziomie. Przechodzą również typowe dolegliwości, które nękały przyszłą mamę w pierwszym trymestrze.

W innej sytuacji są kobiety uprawiające sport wyczynowo lub zawodowo. Dopuszczalna jest wtedy kontynuacja treningów od początku ciąży do momentu ściśle określonego przez lekarza oraz trenera. Jednocześnie kobieta musi być poinformowana o potencjalnym ryzyku powikłań.

Do najczęstszych przeciwwskazań do aktywności ruchowej w ciąży należą:

zagrażające poronienie, zagrażający poród przedwczesny, ostra niewydolność krążeniowa, choroby nerek i tarczycy, nadciśnienie tętnicze i cukrzyca, stan przedrzucawkowy i rzucawka (tzw. zatrucie ciążowe), łożysko przodujące zupełnie, przedwczesne pęknięcie pęcherza płodowego, zaburzenia tętna płodu, gorączka, krwawienia z dróg rodnych.

Zanim zdecydujesz się na ćwiczenia, poproś lekarza o pisemne pozwolenie oraz zorientuj się kto prowadzi ćwiczenia. Musi to być osoba odpowiedzialna, posiadająca odpowiednie kwalifikacje i wiedzę dotyczącą fizjologii ciąży.

Te ćwiczenia można wykonywać w ciąży:

gimnastyka w szkole rodzenia, ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne, joga dla ciężarnych, pilates dla ciężarnych, fitness dla ciężarnych, aqua aerobic dla ciężarnych, pływanie, spacery, ćwiczenia z dużą piłką.

Natomiast aktywności fizyczne nie są wskazane:

bieganie, skakanie, ćwiczenia w siłowni, dźwiganie ciężarów, jazda konno, jazda na rowerze, jazda na rolkach, wrotkach, jazda na nartach, snowboardzie, łyżwach, sporty ekstremalne, gry zespołowe (np. siatkówka, koszykówka).

Oceń zawartość strony:
Ocena: 5/5. Oceniono 1 raz.
body na roczek

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat