Kilkuletnia Immy z Wielkiej Brytanii zaapelowała do Tesco i Sansbury’s o rozszerzenie asortymentu o pewien towar, w celu pokazania równości między kobietami a mężczyznami.
7-letnią Immy z Wielkiej Brytanii bardzo rozczarował brak na półkach sklepowych: naklejek z piłkarkami. Trwa bowiem Kobiecy Mundial, a dziewczynka jest ogromną fanką piłki nożnej. 7-latka chciała zebrać kolekcję naklejek z podziwianymi zawodniczkami. Nie znalazła ich jednak w ofercie popularnego sklepu, do którego udała się po wymarzony przedmiot. „Sprzedawaliście naklejki z okazji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Mężczyzn, więc dlaczego nie sprzedajecie naklejek z kobietami?”- pożaliła się dziewczynka w liście do sieci sklepów Tesco i Sainsbury’s, który jej mama opublikowała w Internecie. „Brak tych naklejek wysyła zły sygnał do dziewczynek, że kobiety nie są tak ważne jak mężczyźni” – napisała w swojej wypowiedzi 7-latka. „Bardzo proszę przemyślcie to i okażcie wsparcie dla równości”. Apel dziewczynki nie przeszedł bez echa. Wprawdzie Tesco poinformowało, że nie zamierza uzupełniać asortymentu o piłkarskie naklejkami z kobietami, ale sieć Sainsbury’s już dokłada starań, aby nawet w ich lokalnych punktach handlowych, można było nabywać naklejki o które poprosiła mała Brytyjka.
Iwona Trojan