Szokujące i osobliwe billboardy, które pojawiły się we Włoszech, na temat nieprawdziwych informacji medycznych, przykuwają uwagę coraz większej liczby osób.
Aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, włoscy lekarze zdecydowali się na przeprowadzenie bardzo oryginalnej kampanii informacyjnej. Jej celem jest walka z medycznymi przesądami i niewiarygodną wiedzą na temat leczenia chorób, której pełno w Internecie. Włoscy medycy apelują o to, by gdy dopada nas jakakolwiek choroba, zwracać się bezpośrednio do pracowników służby zdrowia, a nie ślepo wierzyć temu, co znaleźć można w Sieci. „Nie ufajcie bzdurom w sieci. Pytajcie zawsze lekarza” - radzą medycy z Półwyspu Apenińskiego. Kampania Włoskiej Izby Lekarskiej wyróżnia się spośród innych wizerunkami nagrobków z różnymi napisami. Jednym z przekazów, który pobudzić ma pacjentów do refleksji jest np. oparty o nagrobek pluszowy miś i epitafium, na którym widnieje napis: „Nie zaszczepili mnie ze strachu przed autyzmem”. Uwagę zwracają także umieszczone na nagrobkach słowa takie jak: „kupiłem w sieci „cudowne” lekarstwo”, „leczyłem raka sodą oczyszczoną”. Włoscy lekarze mają nadzieję, że wyrazista kampania będzie skutecznie ostrzegać przed niebezpiecznymi kuracjami, zachwalanymi w Internecie oraz że ustrzeże potencjalne ofiary Internetowych oszustów przed popełnieniem błędu, który może bardzo poważnie odbić się na ich zdrowiu.
Iwona Trojan