Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Ciąża » Dieta w ciąży

Jedzenie sushi w ciąży

Artykuł

Kobiety w ciąży nie powinny jeść sushi – kolejny mit czy słuszna uwaga? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednak jednoznaczna.

Jedzenie sushi ciaza
Autor: pixabay.com

Ciąża to zdecydowanie bardzo wyjątkowy stan w życiu kobiety i bez znaczenia na to, czy starania o dziecko były długie, a potomstwo planowane, czy pozytywny wynik testu był nie lada niespodzianką, to w głowie każdej przyszłej mamy bezpieczeństwo i zdrowie dziecka są priorytetem. Nietrudno się więc dziwić, że z łatwością poddajemy się wszelkim zakazom i nakazom, aby tylko mieć pewność, że dbamy o nasz skarb najlepiej jak potrafimy. Jednak nie dajmy się zwariować. Istnieje wiele mitów, czego ciężarne kobiety robić nie powinny, a jeden z nich to jedzenie sushi w ciąży. To jak w końcu? Można czy nie?

Teoretycznie jedzenie sushi oraz innych dań z wykorzystaniem surowych ryb powinno być bezpieczne, jednak należy pamiętać o tym, że niektóre surowe ryby, jak chociażby łosoś mogą zawierać pasożytnicze robaki, które mogą wywołać zatrucie pokarmowe, zaś te bywa niebezpieczne w skutkach dla ciężarnych kobiet. Idąc więc za radą ACOG (Amerykańskie Stowarzyszenie Położników i Ginekologów) kobiety w ciąży powinny unikać surowych i niedogotowanych ryb, owoców morza, mięsa oraz jajek. Warto posłuchać ich rady i w ciąży zdecydować się jedynie na sushi przygotowane z gotowanej ryby i nie ryzykować powikłań wynikających z zatrucia pokarmowego, takich jak biegunka i wymioty, a co za tym idzie – odwodnienie, które jest szczególnie niebezpieczne dla przyszłych matek.

Jednak mimo tego, że ryby są bardzo zdrowe i zawierają duże ilości kwasów Omega-3, które wspomagają rozwój dziecka, to istnieją inne powody unikania pewnych gatunków ryb, nie tylko w postaci sushi. Mowa tutaj o rybach, które potencjalnie mogą zawierać duże stężenie metali ciężkich. Najwięcej rtęci zawiera w sobie tuńczyk oraz mniej popularne w Polsce gatunki ryb, takie jak: marlin, miecznik i rekin i tych ryb należy unikać, nie tylko w ciąży. Ich spożycie w większych ilościach może bowiem prowadzić do chorób przenoszonych przez żywność. Bezpiecznym wyborem wśród ryb są: śledzie, sardynki, mintaj i świeży łosoś, zaś z owoców morza najlepiej wybrać krewetki, małże i ostrygi, oczywiście poddane wcześniej obróbce termicznej. Pamiętajmy jednak również, że w przypadku łososia istotne jest jego miejsce połowu. Jeśli będzie pochodził z mocno zanieczyszczonych terenów, takich jak Bałtyk to również będzie zawierał w sobie rtęć, dlatego nie zaleca się jedzenia dużych ilości tej ryby dla kobiet ciężarnych.

Jeśli masz zachciankę na sushi – jedz je bez obaw, wystarczy że wybierzesz te bez surowej ryby i zachowasz umiar. W restauracji sushi porozmawiaj z obsługą, tak by zaproponowano ci jedynie bezpieczne dla ciebie opcje. Dodatkowo, lekarze zalecają, by nie jeść tego przysmaku częściej niż raz w tygodniu. Warto też pamiętać o opcjach wegetariańskich, które są równie pyszne i w pełni bezpieczne.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat