Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Ciąża » Dieta w ciąży

„Ciąża Fit” –recenzja

Artykuł

Kompendium wiedzy dla przyszłych mam o tym jak zdrowo i aktywnie oczekiwać na narodziny dziecka.

Ciaza fit
Autor: Materiały prasowe

Książka pod tytułem „Ciąża Fit” podzielona jest na cztery główne rozdziały. Pierwszy opisuje trzy trymestry ciąży. To rodzaj pamiętnika ciążowego. Autorka zachęca do robienia sobie zdjęć w każdym miesiącu ciąży i opisywania swoich spostrzeżeń, stanu ducha, dolegliwości. Warto sobie przypomnieć po czym poznałaś, że jesteś w ciąży; jakie były pierwsze objawy i odczucia oraz jak zareagował przyszły tata. Będzie to piękna pamiątka dla mamy oraz dla dziecka. Drugi rozdział poświęcony jest treningom. Szczegółowo zostały omówione kwestie odpowiedniej rozgrzewki, treningu mięśni Kegla, rozciągania. Znajdziemy tutaj cztery plany treningowe. W rozdziale trzecim opisany został tygodniowy jadłospis. Wiele z tych dań zagości w mojej kuchni na stałe, ponieważ są pyszne i przede wszystkim zdrowe. Natalia Gacka – Dressler omawia również ciążowe przypadłości, z którymi musi się borykać niejedna przyszła mama. Ciąża to piękny stan i dzięki kilku trikom możemy uporać się z nieprzyjemnymi odczuciami i pomóc naszemu ciału się z nimi oswoić. Autorka odpowiada na wiele nurtujących pytań, których czasami wstydzimy się zadać lekarzowi. Rozdział czwarty omawia kwestie związane z wyborem położnej oraz szkoły rodzenia oraz przypomina jak skompletować wyprawkę dla maluszka w taki sposób, aby niczego w niej nie zabrakło. Opisuje też, co się dzieje podczas porodu naturalnego i cesarskiego ciecia.

Kobiety, które są aktywne, obawiają się ciąży. Myślą, że będą musiały ograniczyć sport, wprowadzić dietę podporządkowaną rozwijającemu się dziecku. Ćwiczenia można kontynuować dostosowując wysiłek i tempo ćwiczeń do obecnego stanu zdrowia. W ostatnim czasie bycie w formie nawet w ciąży jest bardzo modne. Ciąża nie jest chorobą i gdy mamy ochotę, a nasze zdrowie nam na to pozwala, warto o siebie dbać w tym szczególnym okresie. Autorka książki poleca takie formy aktywności fizycznej jak: nordic walking, jogę i pilates, basen, zorganizowane zajęcia dla kobiet w ciąży oraz trening siłowy. Podkreśla również fakt, że nie jest to czas na fitnessowe szaleństwo. Warto zadbać o wygodny strój do treningu, ułożyć tygodniowy plan ćwiczeń i jeśli to możliwe – być systematyczną w działaniu. To pomoże cieszyć się aktywnością fizyczną. Po treningu warto coś zjeść. Pyszny jadłospis (bogaty w witaminy i składniki mineralne) można z powodzeniem wykorzystywać nie tylko w ciąży.

Znana i ceniona trenerka podzieliła się swoją wiedzą i doświadczeniem z kobietami, które nie chcą diametralnie zmienić stylu życia w ciąży. Natalia Gacka – Dressler jest mistrzynią świata w fitnessie sylwetkowym, a także dietetykiem klinicznym. Dzięki swojej pracy i doświadczeniu wie, jak dbać o siebie w ciąży tak, aby cieszyć się zdrowiem, a dziecku przekazywać wszystko to, co najlepsze. Żałuję, że książka nie ukazała się kilka miesięcy wcześniej, gdy sama nosiłam ciążowy brzuszek.

Natalia Gacka –Dressler, „Ciąża Fit”, Bielsko –Biała, Wydawnictwo Dragon, 2017 r.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 5/5. Oceniono 1 raz.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat