Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Ciąża » Dieta w ciąży

Zielone warzywa, joga, kwas foliowy... O czym warto pamiętać w ciąży?

Artykuł

Podstawowa wiedza o ciąży jest ważna. Odpowiednie postępowanie zwiększy nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo Twoje i Twojego dziecka.

Zielone warzywa kwas foliowy
Autor: Materiał zewnętrzny

Jeżeli oczekujesz na potomstwo, sprawdź o czym należy wiedzieć i jakich błędów nie popełniać.

Ciąża jest specyficznym okresem w życiu każdej kobiety. Z jednej strony nie powinna być traktowana jako choroba, ale z drugiej – ostrożności nigdy za wiele. Dlatego warto poznać najważniejsze informacje, które mogą okazać się przydatne w okresie 40 tygodni oczekiwania na dziecko.

Kwas foliowy to podstawa

Jak pokazuje kalendarz ciąży – zaleca się, aby suplementację kwasu foliowego rozpocząć już na etapie planowania potomstwa. Jeśli nie jest to możliwe, należy łykać tę witaminę jak najwcześniej.

Kwas foliowy odgrywa istotną rolę, zmniejszając ryzyko wystąpienia wielu wad rozwojowych płodu. Przeciwdziała wadom cewy nerwowej, zapobiega rozszczepowi kręgosłupa oraz wspiera prawidłowy rozwój układu nerwowego.

Ważna zdrowa dieta bogata w warzywa

Twój codzienny jadłospis powinien bazować na prawidłowo zbilansowanych posiłkach, które są bogate w warzywa. Dzięki temu sobie i dziecku zapewnisz odpowiednią dawkę składników odżywczych.

Niech Twoja dieta będzie bogata przede wszystkim w zielone warzywa. Stanowią one bogactwo folianów, wapnia czy siarki – składników istotnych w diecie kobiet ciężarnych. Ale uwaga – panie borykające się z chorobami tarczycy powinny ograniczyć spożywanie zielonych warzyw, np. kapusty, brokułów, rzodkiewki czy szparagów.

Wskazana aktywność fizyczna

Jeżeli ciąża przebiega prawidłowo, nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportów. Wręcz przeciwnie, aktywność fizyczna jest zalecana, ale... trzeba wybrać odpowiedni jej rodzaj.

Jeżeli spodziewasz się dziecka, zrezygnuj raczej z uprawiania sportów kontaktowych, jazdy konnej, nurkowania, jazdy na rowerze. Bieganie jest dozwolone, pod warunkiem, że wcześniej miałaś do czynienia z tą formą aktywności.

W ciąży świetnie sprawdza się joga, która rozluźnia ciało i relaksuje. Uczy kontroli nad oddechem, dotlenia organizm oraz rozciąga mięśnie.

Dla bezpieczeństwa swojego i dziecka, warto skonsultować się z ginekologiem w sprawie uprawiania konkretnej formy aktywności.

Regularne wizyty u ginekologa

Zgodnie z zaleceniami, każda kobieta w ciąży powinna znajdować się pod opieką lekarza ginekologa. Na wizyty należy zgłaszać się regularnie, by na bieżąco monitorować stan zdrowia oraz prawidłowość rozwoju płodu.

Częstotliwość wizyt ustalana jest indywidualnie. Aczkolwiek – jak pokazuje kalendarz ciąży – w ciągu 40 tygodni kobieta powinna zgłosić się do specjalisty ok. 12 razy.

Czego unikać w ciąży?

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo kobiety ciężarnej oraz dziecka, należy unikać wielu rzeczy. Duże zagrożenie stanowi:

  • picie alkoholu – nawet w najmniejszej ilości może przyczynić się do powstawania wielu wad rozwojowych płodu
  • korzystanie z wielu zabiegów kosmetycznych – nie są wskazane m.in.: depilacja woskiem, depilacja laserowa, zabiegi antycellulitowe na ciało, zabiegi wyszczuplające, zabiegi z ultradźwiękami, aromaterapia
  • dźwiganie ciężarów – zwiększa ryzyko krwawienia z dróg rodnych i poronienia
  • kontakt z substancjami chemicznymi – toksyny mogą zaburzyć prawidłowy rozwój dziecka.

To zaledwie kilka wytycznych, których należy się trzymać. W razie jakichkolwiek wątpliwości, warto skontaktować się z lekarzem ginekologiem prowadzącym ciążę.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.
Poczuj w sobie moc! Pierwszy film Lego DC Super Hero Girls. Już na DVD.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat