Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Małe dziecko » Żywienie

Smaczne i zdrowe przekąski do szkoły

Artykuł

Nowy rok szkolny to kolejne wyzwanie dla dzieci, ale i rodziców.

Smaczne zdrowe przekaski szkola
Autor: Materiały prasowe

Dla tych drugich – zwłaszcza w kwestii kulinarnej. Jak wynika bowiem z raportu Polskiej Federacji Banków Żywności z 2015 r., do szkolnego kosza trafia nawet ponad połowa kanapek (58%). Prawie ¾ uczniów, którzy nie jedzą drugiego śniadania w szkole twierdzi, że nie smakuje im to, co przygotowują dla nich rodzice (70%), bądź to, co oferuje szkolna stołówka (50%). Niestety, główną przyczyną marnowania żywności przez uczniów jest to, że wolą oni zjeść słodycze i przekąski. W jaki sposób przygotować więc zdrowe i jednocześnie pyszne drugie śniadanie dla dziecka? Marka Delecta ma na to odpowiedź.

Dzieci nie znoszą monotonni na talerzu, dlatego warto urozmaicić ich szkolny jadłospis o dodatkowe pozycje, przełamujące „kanapkowy monopol”. Angażowanie dziecka we wspólne przygotowywanie drugiego śniadania jest korzystne na kilku płaszczyznach. W ten sposób dajemy najmłodszym dobry przykład, pokazując, że nawet rodzice i starsze rodzeństwo nie rezygnują z posiłku w pracy i w szkole. Ponadto dajemy też dziecku możliwość wyboru ulubionych produktów, które ze smakiem zje później na szkolnym korytarzu.

Kreatywnie i zdrowo

Przygotowując drugie śniadanie dla dziecka warto wykazać się kreatywnością. Estetycznie zapakowane danie w pudełku z ulubionym bohaterem z kreskówki i kolorowe serwetki z pewnością zwiększą przyjemność ze spożywanego posiłku. Jeśli pociecha jest niejadkiem, warto sięgnąć po ciekawe alternatywy dla nielubionych potraw. Chociaż marchew należy do warzyw o najwyższych właściwościach leczniczych (zawiera m.in. prowitaminę A, B1, B2, PP, K i C oraz związki mineralne, tj.: wapń, żelazo, fosfor, miedź, cynk, błonnik), nie każde dziecko sięga po nią tak ochoczo, jak po słodką babeczkę. Analogicznie jest z dynią. Tak jak marchew, bogata jest w karoten, który pozytywnie wpływa na wzrok i chroni oczy przed szkodliwym działaniem promieni UV i w witaminy: B1, B2, PP, C, A; fosfor, żelazo, wapń, potas i magnez. Dodatkowo, wspomaga trawienie. Dlaczego więc nie zaserwować dziecku babeczek marchewkowych lub dyniowych? Marka Delecta wypuściła na rynek pierwsze babeczki w obu smakach, które poza zdrowotnymi warzywami, zawierają mąkę gryczaną, bogatą w mikroelementy, takie jak żelazo, miedź, chrom, cynk, kobalt oraz potas i magnez oraz wszystkie niezbędne aminokwasy, w szczególności lizynę i metioninę, które pomagają obniżyć cholesterol i zmniejszyć nadciśnienie. Jednym słowem smacznie i zdrowo, czyli tak, by zadowolić zarówno mamę, jak i dziecko.

Smaczna przekąska na ciepło

Początek września to nie tylko początek roku szkolnego, ale także zmieniające się warunki atmosferyczne. Przemoknięci, przemarznięci i głodni… chętnie sięgamy po szybkie i ciepłe przekąski, takie jak kisiel czy budyń. Decydując się na tego typu produkty, warto rozważyć te ze zmniejszoną ilością cukru. Rozgrzewający deser w postaci „owocowego kubka” to dobra alternatywa na szybką przekąskę po szkole dla mniejszych dzieci i szybki lunch dla starszych, które mogą korzystać w szkole z czajnika elektrycznego. Dzięki staraniom marki Delecta o najwyższą jakość oferowanych produktów, wszystkie kiśle spełniają warunki ustawy sklepikowej, a trzy warianty smakowe, bazujące na połączeniu marchewki z bananem, jabłkiem lub pomarańczą są w 100% naturalne i bogate w cenną w okresie jesiennym, witaminę C.

„Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia” – to popularne powiedzenie ma potwierdzenie w badaniach . Jak udowadniają naukowcy , regularne, ale też zdrowe i zbilansowane posiłki wpływają na prawidłowe funkcjonowanie małego organizmu oraz samopoczucie dziecka. Na szczęście współcześni rodzice mają szeroki wachlarz możliwości, jeśli chodzi o przygotowanie zdrowych i smacznych dań dla swoich pociech.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat