Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia

S.O.S na nudności w ciąży

Artykuł

Nudności, wymioty, zgaga mogą mocno uprzykrzyć życie ciężarnej. Podpowiadamy, co robić, by skutecznie im zapobiegać.

Pregna vomr600
Autor: Materiały zewnętrzne

Mdłości w ciąży najczęściej pojawiają się już w pierwszym trymestrze, ale niektóre kobiety z nudnościami i wymiotami walczą aż do porodu. Lekarze do dziś nie wiedzą, jaka jest ich przyczyna. Najprawdopodobniej winowajcą jest gonadotropina kosmówkowa (HCG) - hormon, który kontroluje właściwy rozwój ciąży.

Co pomaga pozbyć się nudności w ciąży?

  1. Na twojej liście żywieniowej powinny znaleźć się następujące produkty: pełnoziarniste pieczywo, makaron i brązowy ryż, kasza gryczana, tłuste ryby, mięso, jaja, mleko i jego przetwory (unikaj słodzonych jogurtów, czy serków!), zielone warzywa i owoce oraz tłuszcze pochodzenia roślinnego (olej).
  2. Pamiętaj, że w ciąży nie powinnaś jeść za dwoje. To mit! Specjaliści są zdania, że w I trymestrze możesz przytyć 1-2 kilogramy, w II trymestrze ok. 5-6 kg, a w III trymestrze nie więcej niż 5 kg.
  3. Unikaj smaku i zapachu pokarmów, po których gorzej się czujesz.
  4. Jedz mało, ale za to często. Gdy jesteś głodna sok żołądkowy, który wytwarza się w organizmie, może podrażniać błonę śluzową, a tym samym wzmagać nudności.
  5. Pij więcej mineralnej wody niegazowanej (przynajmniej 2 litry). Woda wypłukuje z organizmu gromadzące się toksyny, które mogą wywoływać nudności.
  6. Ogranicz spożycie cukrów, bo powodują one wzmożone odczuwanie mdłości. Dotyczy to nie tylko słodyczy (batoniki, ciasta, słodzone napoje), ale także owoców, które zawierają fruktozę. Polecamy za to, cytrusy, maliny i truskawki, zawierające małą ilość cukrów prostych. Koniecznie zrezygnuj z gotowych soków nawet, jeśli na etykiecie mają informację: „bez dodatku cukru i konserwantów”. Sok zawiera bardzo dużo cukru pochodzącego z samych owoców, pozbawiony jest za to dobroczynnego błonnika.
  7. Jedz warzywa gotowane, a nie surowe, gdyż te drugie mogą nasilać mdłości.
  8. Kiedy czujesz, że nieprzyjemne dolegliwości tym razem cię nie ominą, nie czekaj, bo mały problem szybko może przeistoczyć się w coś poważniejszego. Dlatego działaj i zastosuj suplement diety Pregna Vomi, który pomoże Ci uporać się z nudnościami. Preparat zawiera wyciąg z kłącza imbiru, a także witaminę B6 oraz magnez. Łagodzi dyskomfort w postaci mdłości w ciąży oraz zmniejsza uczucie zmęczenia i znużenia. Dostępny jest w postaci gumy do żucia, dzięki czemu jest wygodny i dyskretny w stosowaniu. Badania producenta wskazują, że imbir zmniejsza mdłości u 77 procent badanej grupy! A jedno opakowanie zawiera aż 20 gum do żucia bez cukru.
  9. Naucz się relaksować. Kobiety w ciąży często boją się o poród, zapominając, że stres potęguje różne dolegliwości, na przykład nudności. Im większy stres, tym większy dyskomfort. Zamiast się stresować, idź na spacer, wykonaj kilka ulubionych ćwiczeń, włącz muzykę, obejrzyj film.
Oceń zawartość strony:
Ocena: 5/5. Oceniono 1 raz.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat