Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Newsletter KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Rodzina » Rodzicielstwo

Mamy z pokolenia Y na zakupach

Artykuł

Zgodnie ze statystykami aż 80 proc. przychodzących współcześnie na świat dzieci rodzi się w rodzinach millenialsów. Czym kierują się ich mamy podczas zakupów odzieży i akcesoriów?

Mamy pokolenie y
Autor: Materiały prasowe

Jakie produkty kupują swoim dzieciom?

Ubrania i elektronika na pierwszym miejscu

Jedna na cztery mamy z pokolenia Y połowę lub więcej zakupów robi w Internecie. Co kupują najczęściej? Z raportu IAB wynika, że najpopularniejszymi kategoriami są ubrania (44 proc. respondentek) i sprzęt elektroniczny (43 proc.). Dostępność i duża liczba sklepów internetowych, oferujących zróżnicowany asortyment i rosnąca szybkość dostaw sprawiają, że kobiety wolą korzystać z możliwości zakupu produktów online. Z tego powodu od kilku lat rośnie liczba sklepów internetowych oferujących odzież i akcesoria dla dzieci. Dodatkowo, wiele marek obecnych do niedawna jedynie w tzw. „offline”, korzystających z sieci partnerów handlowych i hurtowni, zdecydowało się na otwarcie własnych e-sklepów i systematycznie rozwija ten kanał sprzedaży.

Kontakt i relacja „tu i teraz”

Nowoczesne mamy śledzą kanały społecznościowe ulubionych marek, chcą być z nimi w kontakcie. Jeśli zadają pytanie dotyczące produktu, chcą poznać odpowiedź „tu i teraz”. - Zmiana pokoleniowa ma znaczny wpływ na rynek produktów dziecięcych. W ostatnich latach wzrosło znaczenie mediów społecznościowych jako źródła rekomendacji produktowych. Przeglądając profile mam, kobiety pytają o widoczne na zdjęciach produkty, dzielą się w komentarzach swoimi doświadczeniami z daną marką, czy produktem. Interakcje te można szczególnie dostrzec obserwując profile parentingowe na Instagramie - zauważa Ewa Baranik, właścicielka marki Ewa Klucze, produkującej i sprzedającej od 1998 roku konfekcję dla niemowląt i dzieci.

Internetowi eksperci i doradcy

Matki z pokolenia millenialsów chętniej niż starsze mamy dzielą się swoimi opiniami i rekomendacjami. Jak podaje raport „Digital Women Influencers” opracowany przez Weber Shandwick, spędzają średnio 17,4 godziny tygodniowo na śledzeniu i publikowaniu treści w mediach społecznościowych. Pytane o to, jak często inne matki konsultują z nimi swoje decyzje zakupowe, 55 proc. odpowiada, że często. To pokazuje silne znaczenie rekomendacji i marketingu szeptanego w procesie podejmowania decyzji. Badania przeprowadzone przez Weber Shandwick wykazały również, że matki z pokolenia millenialsów publikują średnio 10,4 razy w miesiącu treści poświęcone swoim ulubionym produktom, a 9,6 razy w miesiącu proszą o polecenie konkretnego produktu.

Czy „Made in Poland” jest ważne?

Jak wynika z raportu „Moda na polskość” połowa Polaków przyznaje, że jest skłonna zapłacić więcej za produkt polski niż zagraniczny. Zainteresowanie polskimi produktami potwierdzają sprzedawcy odzieży dziecięcej. - W naszej hurtowni większość dostępnego asortymentu to polskie produkty i między innymi właśnie to przyciąga klientów. Pytania o dostępność polskich produktów jak najbardziej u nas się pojawiają i nie ukrywam, że nas to cieszy – mówi Elżbieta Ostrowska, właścicielka Centrum Dystrybucji Semma, działającego od 30 lat w Krakowie.

Na co jeszcze zwracają uwagę mamy z pokolenia Y?

- Obserwując nasze klientki i analizując ich zapytania zauważamy, że istotnym czynnikiem decydującym o zakupie ubranek dla dzieci jest nie tylko design i kraj pochodzenia produktu, ale również jakość materiału i bezpieczeństwo użytkowania potwierdzone certyfikatami. Mamy sprawdzają metki i certyfikaty, pytają o skład materiału, o farby używane do nadruków. Chcą mieć poczucie, że dokonują dobrego i przede wszystkim – bezpiecznego wyboru. Nas jako przedsiębiorstwo, które cały proces produkcyjny od momentu dostarczenia przędzy do dziewiarni organizuje w ramach własnych zasobów, w Polsce, zmiany postaw cieszą i sprawiają, że z optymizmem patrzymy w przyszłość – komentuje Ewa Baranik.

Choć mamy z pokolenia Y znacznie różnią się od poprzednich pokoleń, wszystkie łączy jedno – chciały i chcą zapewnić swoim pociechom spokojne i bezpieczne dzieciństwo. A zaufanie do marki i produktu to podstawa.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.
Życzenie

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat