Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia
Kategoria: Niemowlę » Karmienie

5 porad dla mamy rozszerzającej dietę dziecka

Artykuł

Każdego dnia rodzice troszczą się o swoje dziecko, chcąc zapewnić mu wszystko, co najlepsze.

5porad rozszerzenie dziety
Autor: Materiały prasowe

Mówi się, że jesteśmy tym, co jemy – dlatego sposób żywienia maluszka w trakcie 1000 pierwszych dni życia ma szczególne znaczenie. Po okresie wyłącznego karmienia piersią przychodzi czas rozszerzania diety, co może być dla rodziców nie lada wyzwaniem. Dowiedz się, jak i kiedy wprowadzać do jadłospisu niemowlęcia nowe smaki, aby kształtować u niego prawidłowe nawyki żywieniowe.

1. Rozszerzanie diety trzeba rozpocząć w odpowiednim momencie

Eksperci zalecają, aby rozszerzenie diety rozpocząć nie wcześniej niż po ukończeniu przez dziecko 17. tygodnia życia i nie później niż w 26. tygodniu życia. To wtedy mleko mamy przestaje zaspokajać rosnące zapotrzebowanie maluszka na składniki odżywcze, a niemowlę jest gotowe na poznanie nowych smaków. Rodzice powinni wkładać maksimum wysiłku w rozszerzanie diety maluszka, ponieważ ich decyzje dotyczące jadłospisu dziecka będą miały wpływ na jego sposób żywienia w późniejszym czasie. Dlaczego? W okresie 1000 pierwszych dni życia u niemowlęcia rozwijają się preferencje smakowe, które mają wpływ na jego późniejsze wybory i nawyki żywieniowe, a tym samym – na jakość życia.

2. Rozszerzanie diety warto rozpocząć od warzyw

Maluszek rodzi się z naturalną preferencją smaku słodkiego, dlatego jako pierwsze w jego diecie powinny pojawić się warzywa. Mają mniej słodki od owoców smak, a podanie ich w pierwszej kolejności sprawi, że dziecko łatwiej się do nich przekona. Przygodę z nowymi smakami najlepiej zacząć od jednoskładnikowych, delikatnych przecierów. Przykładem jest BoboVita Marchewka, produkt odpowiedni dla niemowląt po 4. miesiącu życia. Kiedy maluszek zaakceptuje już pojedyncze warzywa (czasem potrzebuje na to nawet kilku prób!), będzie gotowy na poznanie warzyw w kompozycji z innymi składnikami, co utrwali akceptację ich smaku. Dopiero wtedy (czyli po ok. 2 tygodniach) do jego diety można będzie wprowadzić słodsze w smaku owoce, które maluch z pewnością szybko polubi.

3. Kaszka – ważna w diecie maluszka

Produkty zbożowe są ważnym elementem zbilansowanego, różnorodnego jadłospisu niemowlęcia w drugim półroczu życia. Są niezbędne, aby dieta maluszka była prawidłowo zbilansowana. Te ze wskazaniem wieku na opakowaniu to bezpieczne rozwiązanie dla rosnącego i rozwijającego się organizmu dziecka. Kaszka mleczna jest pełnowartościowym posiłkiem – zawierającym różnorodne zboża i mleko modyfikowane – o pysznym owocowym smaku. Zawarte w niej zboża to źródło energii, ważnej dla rozwoju i aktywności, niezbędnej do codziennej zabawy i poznawania świata. Mleko modyfikowane dostarcza m.in. witaminę D, witaminy z grupy B, a także składniki mineralne, takie jak żelazo, wapń czy jod.

4. Wybierając posiłek dla dziecka, rodzice powinni zwrócić uwagę na jego jakość

W pierwszych latach życia organizm dziecka jest bardzo wrażliwy na nadmiar lub niedobór składników odżywczych. Ze względu na intensywny rozwój niemowlę ma specyficzne potrzeby żywieniowe, inne niż osoby dorosłe. Potrzebuje żywności, która dostarczy mu odpowiednią ilość składników odżywczych, ważnych dla prawidłowego rozwoju, a także będzie bezpieczna dla delikatnego organizmu. Najlepszym wyborem dla maluszka są produkty ze wskazaniem wieku na opakowaniu. Jest ono potwierdzeniem, że każda partia składników przeszła nawet kilkaset testów jakości i bezpieczeństwa.

5. Nie dla konserwantów, barwników i wzmacniaczy smaku

To, co spożywają dorośli, może być nieodpowiednie dla niemowlęcia, którego organizm jest w większym stopniu narażony na wpływ szkodliwych substancji. Dlatego normy dla pozostałości pestycydów czy metali ciężkich w produktach dla maluszków są znacznie bardziej rygorystyczne niż dla ogólnodostępnych produktów spożywczych. Dodatkowo, zgodnie z przepisami prawa, posiłki przeznaczone dla najmłodszych konsumentów (czyli zawierające na opakowaniu wskazanie wieku) nie zawierają konserwantów, barwników ani wzmacniaczy smaku.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat