Bądź na bieżąco:
Fanpage Facebook KochanaMama.pl
Strona Google+ KochanaMama.pl
Kanał KochanaMama.pl na Youtube
Kanały RSS KochanaMama.pl
Strona główna Przed ciążą Ciąża Niemowlę Małe dziecko Rodzina Konkursy Wydarzenia

Aktywne spędzanie czasu w ciąży

Artykuł

Stan błogosławiony nie musi oznaczać kilkudziesięciu tygodni bez aktywności fizycznych ani setek godzin spędzonych na kanapie przed telewizorem i komputerem.

Aktywne spedzanie czasu ciaza
Autor: pixabay.com

Jeśli tylko lekarz nie zapowie wyraźnie ciężarnej, że istnieją poważne przeciwwskazania zdrowotne, co do ruchu i gimnastyki w ciąży, aktywność fizyczna w okresie noszenia pod swoim sercem dziecka, jest dla organizmu kobiety jak najbardziej wskazana. Oczywiście w rozsądnej ilości, bez szarżowania, zbyt gwałtownych ruchów, nadmiernego przegrzewania się i bez narażania potomka i siebie na urazy.

Będąc w ciąży należy zrezygnować z niebezpiecznych sportów, mogących wywołać upadki, złamania kończyn, przeforsowanie organizmu itp. Odpadają więc łyżwy, rolki, tenis, jazda na nartach, udziały w biegach na długie dystanse, sporty walki, jazda konna, sporty kontaktowe, rower, lekkoatletyka itp. Cieszyć się jednak można w stanie błogosławionym np. spacerami, jogą, gimnastyką, aerobikiem, pływaniem, jazdą na rowerze stacjonarnym, tai-chi. O intensywność uprawiania aktywności fizycznych dobrze zapytać swojego lekarza i poprosić go o rozpisanie ilości godzin, jakie możemy poświęcić na dany rodzaj ruchu, w poszczególnych miesiącach ciąży. Jeśli tylko zauważymy jednak u siebie gorsze samopoczucie po uprawianiu jakiegoś sportu, pojawią się bóle lub jakieś inne dolegliwości, najlepiej niezwłocznie z niego, dla dobra dziecka, zrezygnować.

Warto poświęcać systematycznie czas na gimnastykę, w 9-miesięcznym okresie poprzedzającym poród, gdyż przygotuje ona nasze ciało do ogromnego wysiłku, jakim jest wydanie na świat potomka. Dobrze pamiętać o lekkiej rozgrzewce przed ćwiczeniami i o tym, aby nie ćwiczyć zaraz po posiłku. Czas gimnastyki nie powinien przekraczać 20 minut. Po tym okresie ciału ciężarnej należy się odpoczynek. Gdy ciężarna rozpocznie piąty miesiąc ciąży, powinna mieć na uwadze, że niewskazane są ćwiczenia, wymagające leżenia płasko na plecach, gdyż ma to niekorzystny wpływ na układ krwionośny ciężarnej.

Aktywność ruchowa w stanie brzemiennym ma sporo zalet. Należy jednak odpowiednio dopasować ją do stanu naszego zdrowia, samopoczucia, danego tygodnia ciąży i kondycji.

Oceń zawartość strony:
Ocena: 0/5. Oceniono 0 razy.

Wyszukiwarka

Copyright 2015 © KochanaMama.pl
Publikacje zamieszczone na stronach KochanaMama.pl są chronione prawami autorskimi. Dalsze rozpowszechnianie tekstów i zdjęć opublikowanych na KochanaMama.pl w całości lub części wymaga uprzedniej zgody wydawcy.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Regulamin. Ukryj komunikat